Week 10: After-exam reward by reuniting with my friends

5 november 2017 - Singapore, Singapore

Weer een nieuwe week, dit keer met een extra leuk vooruitzicht. Dit weekend gaan we namelijk naar Singapore, jeeej! Daphne en Ronja zitten daar voor hun exchange (vriendinnen van IBA op de uni), dus deze trip geeft me de kans om hun te zien, making up for lost time. Eerst wel een pittige start met twee toetsen, maar dat moet ook gebeuren.

Maandag 30 Oktober 2017

​De wekker staat weer vroeg vandaag. Om 12:00 heb ik de midterm voor Doing business in SE-Asia & Oceania, dus ik ben 's ochtends nog op de uni gaan zitten om nog te leren. Na de toets ben ik meteen bezig gegaan met het schrijven van mijn blog en mijn groepsopdrachten. Ik heb ook geleerd voor Mandarijn waar ik woensdag een quiz voor heb. Het is echt bizar hoe moeilijk de tekens zijn die we moeten leren... en het zijn er veel ook! Toen ik dood op was na een dag leren ben ik met Chay eten gaan halen om avond te eten. Hierna ben ik verder gegaan met leren op mijn kamer. 's avonds ben ik naar de gym gegaan op campus, deze heeft veel meer apparaten dan die op de SR. Op zich wel chill, maar er zijn ook meer mensen en dat maakt het sporten toch minder relaxt. Het tussendoor moeten wachten voor sommige apparaten is best kut, plus ik ben geen pro in de gym dus weet niet precies van alle apparaten hoe ik ze moet gebruiken. Het beste is eigenlijk een gym buddy te fixen met wat meer ervaring, maar voor nu hou ik het gewoon bij de apparaten die ik ken. Toen ik terugliep van de gym naar de SR kwam ik Max, Nick, Tjeu en Samir tegen... en ja hoor ze waren onderweg naar Billy Boozers. Maandag avonden is Billy Boozer avond, dit is een bar die ongeveer 15 minuten lopen van de SR is en waar iedereen dan altijd een drankje gaat doen. Ik ben er tot nu toe eigenlijk nooit geweest, maar de jongens kregen het voor mekaar me over te halen om mee te gaan in mijn sport kleding xd Tja, what should I say... Always in for some fun. Bij Billy Boozers zaten nog wat andere, Loes, Elke, Daniel, etc. Het was super gezellig om eventjes een drankje te doen. Ik ben rond half 1 terug gegaan naar huis en ben toen meteen gaan slapen.

​Dinsdag 31 Oktober 2017

De dag begon weer met een study session en het doen van mijn was. Om 12:00 had ik weer les en de rest van de dag heb ik weer geleerd. Ook vandaag heb ik weer avondeten gehaald met Chayenne, blijft gezellig! Zoals elke dinsdag begon mijn tweede les om 19:00, maar dit keer was het een kortere les. Beter, want dan kan ik namelijk nog Mandarijn leren. Ik ben op tijd gaan slapen want ik was echt dood op, en morgen stond er weer een lange drukke dag op me te wachten.

​Woensdag 1 November 2017

​8:00... de wekker gaat af! Mijn plan was om 9:00 in de gym te staan en ik heb het gehaald (I keep surprising myself). Na het sporten ben ik gaan sporten en weer gaan leren op mijn kamer. Ik had 's middags met Menal afgesproken om te lunchen, die was namelijk sinds afgelopen maandag avond terug van een lang weekend Phuket. Om 15:00 begon mijn les weer, Understanding Persuasion. We hebben meteen met mijn groepje (van 8 mensen, belachelijk groot) het werk verdeeld voor de presentatie die we over 2,5 week hebben. Ik heb even snel een soepje gegeten en ben daarna weer gaan leren. Om 19:00 begint mijn toets, pfoe echt geen zin in zeg. Na mijn toets mochten we meteen weg en toen heb ik mijn koffer ingepakt voor Singapore.. Morgen vertrekken we al voor een nieuw tripje, excited!!!

​Donderdag 2 November 2017

Tijdens het boeken van de tickets een maand geleden is er helaas wat fout gegaan waardoor Sophie en Charlotte een ticket later hebben geboekt. Op het vliegveld begon het al kut: we hadden 1,5 uur vertraging. Even tussendoor; Chay zat gisteravond nog te kutten door te zeggen 'wat nou als we vertraging hebben en we niet eens op het vliegveld moeten wachten'. Dus Chayenne heeft ons ziek had gejinxt. Then the next thing: mijn (punt) pincet moest ik achterlaten bij de douane omdat het te scherp was... Echt bullshit, en hoe lastig is het om een goede pincet te vinden. Ik kon hem gelukkig wel naar de lost en found laten brengen zodat ik hem weer kan ophalen als ik terug kom. Daarna hebben we een kleine rosé champagne gekocht voor Sophie, die is zaterdag jarig en toen zijn we meteen bij het eet gedeelte gaan zitten. Toen de Mac eindelijk het ontbijt menu weghaalde en normale burgers ging bakken heb ik maccie gehaald. Toen we bijna naar de gate moesten kwamen Sophie en Charlotte bij ons zitten. We hebben nog even wat water gehaald en toen kwam ik erachter dat mijn Credit Card weg was. GODVER!! Het is bijna onmogelijk dat ik die kwijt ben, zelfs Chayenne was verbaasd. Ik heb hem alleen gebruikt bij het halen van die Rosé. We hebben met zijn vieren in zieke chaos ​overal​ gezocht, niks gevonden. Char en Soph probeerden nog terug te gaan maar dat kon niet meer. Ze hebben wel contact gegevens achtergelaten bij customer services, in de hoop dat ze het nog zouden vinden. Ik kon alleen echt het risico niet nemen dus heb mama meteen geappt om mijn credit card te blokkeren. Thank god dat dat snel gelukt is. Tijdens de vlucht heb ik heerlijk geslapen, had echt wat uurtjes nodig na die toetsen en opdrachten afgelopen week. Eenmaal in Singapore ging alles prima. We hoefden maar een half uurtje te wachten op Soof en Char en zijn daarna met de taxi naar het hostel gegaan. De kamer was echt prima, twee stapelbedden net als op kamp ;p We hebben allemaal even omgekleed, with the plan of going out tonight. Na een delicious dinner bij een Indisch restaurant hebben we de taxi naar de Merlion gepakt en hebben we alvast wat sightseeing gedaan. Toen we erna een ijsje bij de mac hebben gegeten zijn we gaan wachten op Daphne. Ik had rond 23:00 met der afgesproken, maar of course was ze wat te laat. Ze had gefixt dat we bij 1Altitude op de gastenlijst konden (free entrance, whoop whoop). 1Altitude is de hoogste rooftop bar van Singapore, echt super vet. Drankjes waren dan wel minstens 20$ (ongeveer 15€), maar het was echt super vet. De rooftop stond vol met mannen in pak en vrouwen in fancy dresses... living the good life! Toen Char en Daph aan de praat raakten met wat 'zakenmannen' - ze waren pas rond de mid-twenties dus op zich - nodigde ze ons uit om bij hun aan de tafel kwamen zitten. Free vodka, free drinks, again: living the good life! Het was super gezellig en was echt ontzettend blij om Daph weer te zien. De eerste halve dag in Singapore was goed geslaagd.

​Vrijdag 3 November 2017

We hadden gelukkig besloten om wat uit te slapen, want we lagen pas rond ongeveer half 4 ofzo op bed. Het hostel had ook ontbijt inbegrepen, niet heel bijzonder, gewoon toast en beleg en thee en koffie. De planning van vandaag was niet teveel maar wel veel diverse dingetjes. Eerst een tempel in Little India, dit is op loopafstand van het hostel. Echt ontzettend leuk, de wijk compleet in het Indische sfeertje en ontzettend veel kleurtjes overal. Toen hebben we een super mooie kleurrijke instagram spot gevonden, en ja hoor we hebben een fotoshoot gehouden xd Dan wel niet professioneel maar het zag er echt wel een leuk plekje voor foto's. In Singapore zijn overal mooie muurkunstwerken te zien, echt heel vet! Vanaf Little India hebben we de metro genomen naar China Town (de Chinese wijk) voor nog een tempel, een marktje en hebben we een sapje gedronken. Vanaf hier zijn we lopend naar het centrum gegaan (Merlion, Gardens by the Bay). Hier had ik weer afgesproken met Daphne. Zonder wifi of internet was het wel echt kut en onmogelijk om goed af te spreken en contact te houden maar we managed. Na een wandeling door Gardens by the Bay zijn we door de Marina Bay Sands shopping mall gelopen (alleen maar dure winkels, damn I want all of it!) en zijn we naar Sephora gegaan voor Chayenne, de make-up maniak van ons allemaal. Daarna zijn we naar boat quay gelopen om hier aan het water te eten bij een lekker Italiaans restaurant. Toen besloten we even te shoppen bij Bugis shopping mall, hier zijn we heen gegaan met de metro. Ik heb een super leuk topje gescoord, love it. Na een lange dag waren we allemaal moe en zijn we naar het hostel gegaan. We zijn wel tot 00:00 wakker gebleven om Soof te feliciteren, happy birthday!!

​Zaterdag 4 November 2017

​Vandaag zijn we wat vroeger opgestaan want we hebben een wat vollere dag planning. De dag begon met een wandeling naar de Arabische buurt om zo naar een leuk straatje met boetiekjes te gaan (Haji Lane). Echt een gezellig straatje, hele leuke sfeer. Er was ook een hele gave winkel waar je zelf je eigen teenslippers kon ontwerpen, en aangezien Char nieuwe nodig had heeft ze dat gedaan. Voor Soof der bday hadden Chay en ik alvast een leuk bakkerijtje opgezocht waar we cakejes of taartjes konden halen. Fluff Bakery heet het, echt heel cute. Ze hadden helaas geen zitplekken, dus we hebben ergens anders een plekje gevonden om de cakejes opgegeten. De volgende stop was Orchard Road, een hele dure luxe shopping street waar ook de Victoria Secret zit. Sophie wilde graag langs de Victoria Secret, en so we did. We hadden trouwens 's middags gereserveerd bij een Mexicaans restaurantje op Haji Lane voor 's avonds. Na het shoppen zijn we naar het hostel gegaan, heb ik even gepowernapt, gedoucht en me klaar gemaakt voor 's avonds. We hebben gehaast naar het restaurant, want we waren al iets te laat voor de reservering en toen hebben we heerlijk gegeten. I love Mexican food, en ze hadden echt lekkere muziek op (alles Spaans). After this zijn we naar Ce la vi gegaan, de rooftop bar op de Marina Bay Sands. Soof haar moeder had gezegd dat Sooph ons mocht trakteren op een drankje voor der bday, dus dat was super nice. Na vanaf de rooftop konden we de lichtshow zien die daar bij de Marina Bay elke avond meerdere keren is. Na de lichtjesbrug gelopen te hebben gingen we naar 1Altitude waar Daph ons weer op de lijst had gezet, maar omdat het regende was de rooftop dicht en zijn we naar Altimate gegaan (één verdieping lager, maar van dezelfde eigenaar). Hier had ik afgesproken met Ronja, het was echt een leuke en geslaagde stapavond. Helaas waren de meiden moe, dus we zijn op tijd naar het hostel gegaan.

Zondag 5 November 2017

​Vandaag stond Sentosa op de planning. Dit is een fabricated Island, compleet aangelegd voor toeristen. Het was zo nep als maar kon, maar het was een heerlijke stranddag, dus dat gingen we doen. We hebben een plekje gescoord bij Mambo Beach house, ze hadden een goede DJ die de hele dag lekker bleef draaien tijdens onze chillsessie op de heerlijke bedjes. Er was gelukkig ook een zwembad, dat is beter want ik vind het water vies en nu hoefde ik niet per se veel het strand over. Ook hier was het weer fucking duur, maar het was echt een hele relaxte dag. Aangezien Singapore praktisch op de evenaar ligt is verbranden heel makkelijk hier. Ik hield het echt nog geen 20 minuten uit in de zon en ben echt om het kwartier het water in gegaan. Ik heb op gegeven moment zelfs mijn benen bedekt omdat ik niet wilde verbranden. De andere meiden zijn goed rood van het eiland afgekomen... hebben de zon een beetje onderschat. Op de terugweg hadden we een tussenstop bij Harbour Front, waar we de metro moesten pakken. Hier was een food court, waar ik had afgesproken met Ronja om nog even bij te kletsen en samen te eten. Jammer genoeg kon ik haar niet vaker zien dit weekend want ze heeft super veel deadlines en presentaties. Na het eten zijn we weer naar de Gardens by the Bay gegaan, waar we hebben afgesproken met Daphne. 's Avonds is hier ook een lichtshow, en dit keer in het kerst thema.. Echt ontzettend mooi! Daarna heb ik afscheid genomen van Daphne en zijn we terug gegaan naar het hostel om de spullen in te pakken. Morgen ochtend 6:00 moeten we namelijk al terug naar Hong Kong. Het was echt een geslaagd weekend en we hebben alles gezien wat we wilden. Ik vond het ook echt zo fijn om Daphne en Ronja weer te zien, it was so much fun! We gingen vroeg slapen want om 3:00 gaat de wekker alweer -.-

Loved this week, well at least the last half of it! Singapore was een groot succes. Ik moet zeggen ben wel blij dat ik er niet zit voor exchange, want zoveel is er niet te doen. Het is wel een hele schone en mooie stad, maar veel te Westers. Ik had echt niet het idee dat ik in Azië zat. De foto's geven een veeeel betere indruk van hoe alles was, enjoy!

1. Truus van straalen:
    10 november 2017
    weer een mooi reis verhaal en veel gezien.
    ik hoop dat je huis werk goed gelukt is.
    maar dat zal wel.
    kusjes oma