Week 7: Chaotic preparations and reunion with my bis

15 oktober 2017 - Phuket, Thailand

Allereerst, I know dat er wat tijd overheen is gegaan sinds mijn vorige update: i'm sorry. Het is alleen ongelofelijk chaotisch geweest en ik wilde optimaal van mijn vakantie met Ferlin genieten. Dus rewind naar het begin van week 7: hij begon zoals elke andere en eindigde in een nieuw avontuur op Phuket. Let's get to the details!

Maandag 9 Oktober 2017

​'s Ochtend om 10:15 moest ik bij de 'gym assessment' course zijn zodat ik de fitness kaart (eindelijk) mag krijgen. Het was echt een lachertje: met mijn - vervalste - fitness bewijzen van DeMix (thanks mam!) ben ik in een klaslokaal gaan zitten. Hier kregen we een filmpje te zien, dating back to begin 1900 ofzo, wat uitlegde dat sporten gezond is, dat ik sportkleding aan moet en dat de aarde rond is (zo vanzelfsprekend was de informatie). Hierna was ik 'qualified' om te mogen fitnessen bij CityU. Dit duurde tot ongeveer 11:15 dus hierna ben ik mijn blog gaan schrijven van de week ervoor, deze heb ik bijna afgekregen voordat mijn 12:00 les begon. Na de les heb ik vooruitgewerkt aan team assignments, ik wil echt zoveel mogelijk gedaan krijgen voordat ik naar Thailand ga vrijdag. 17:00-19:00 had ik nog een team meeting, en zoals gewoonlijk waren het ik en twee andere mensen die actief bezig waren en 3 andere (Aziaten) die hun mond lekker hielden... lekker productief. Hierna heb ik op mijn kamer wat gegeten en ben ik aan hoorcolleges gaan werken. Om de avond heerlijk af te sluiten heb ik met Menal McDelivery geprobeerd: ze hebben de McDonalds gewoon bij mijn gebouw bezorgd - TOPPERS! Hierna heb ik de avond rustig afgesloten met een Suits, my new Netflix addiction.

​Dinsdag 10 Oktober 2017

Mijn nieuwe ritme zorgt er weer voor dat ik lekker op tijd wakker ben: top! Ik heb 's ochtends nog tijd gehad om wat boodschappen te doen om tot vrijdag te 'overleven' en ben erna naar de les gegaan. In de pauze zijn we met het groepje naar de docent gegaan voor feedback... wat zijn Aziaten fucking irritant met feedback geven zeg!​ Met omweggetjes, verzachtende woorden en onduidelijke tips kwam het er eigenlijk op neer dat we dingen moesten veranderen: zeg dat dan gewoon​! Wel lekker Westers van me om dat te zeggen, maar ik ga echt niet huilen als ze zegt dat ik wat fout doe: ik vraag nou eenmaal om feedback, dus dan verwacht ik dat ook te krijgen. Hier zijn ze dat echt niet gewend, wij zijn in hun ogen veel te straight forward en 'hard' (ik zie niet waarom dat slecht is?!). Achteraf toch gekregen wat we wilden horen, en na de les weer door naar de volgende taak van de dag. Ik had een team meeting met een ander team waarin we wat werk hebben verdeeld (nu kan ik mijn deel afronden voordat ik op vakantie ga). Ook vandaag weer even hoorcolleges vooruit gewerkt en erna naar de LadiesMarket gegaan om wat belangrijke dingetjes te halen die Ferlin moet meenemen naar Nederland. Voor de les even snel met Menal dinner gehad: salade met kip! Super lekker maar lang niet genoeg als avondeten. Na de les - die tot veel te laat (22:00) duurde - ben ik lekker gaan douchen en heb ik de relaxmodus aangezet: Maskertje op, serie kijken, even skypen en dan lekker slapen!

Woensdag 11 Oktober 2017

De ochtend erg gezond en actief begonnen met een workout in de fitness op de SR. Hierna weer aan opdrachten gewerkt, hierbij moet ik wel zeggen: om het leuk te houden heb ik dit gedaan in de zon op een terrasje... heerlijk​! Tussen mijn twee lessen in heb ik gegeten met Caro, Sophie en Charlotte. Ik dacht lekker een broodje döner te proberen maar de pannekoek was fucking droog dus dat heeft een beetje mijn avondeten verpest. Er was nog een plan om misschien uit te gaan maar iedereen twijfelde en ik had al de hele dag lopen zeuren dus ik gaf de hoop maar op. Achteraf was het ook niet heel erg want tegen de avond kreeg ik ontzettend last van mijn nek en rug en kakte ik helemaal in. Na de les ben ik lekker gaan douchen en heb ik wat peer evaluations afgerond voor 2 vakken en ben erna gaan slapen.

​Donderdag 12 Oktober 2017

Jeeeeej.... vandaag is de dag dat Ferlin naar Phuket vliegt! Dit betekent: nog 1 dagje en we zijn weer samen. Mijn dag begon met wat afleveringen van Suits en een lekker ontbijt. Ik moest ook nog even de laatste dingen wassen zodat wanneer ik terug kom over 1,5 week ik dat in ieder geval niet meer hoef te doen! Voordat Ferlin ging vliegen heb ik ook nog eventjes met hem gebeld, zo gek dat ik hem al bijna zie -excited​!. Na een snelle lunch ben ik naar het zwembad op campus gegaan met Charlotte, heb ik nog insectenspray gekocht, heb ik mijn zooi op mijn kamer gedropt en ben ik met Charlotte bij de food court in Festival Walk (shopping mall naast de uni) gaan eten. Het was echt heel apart hoe het geserveerd werd, mijn bord/de plaat was nog heet toen ze het gaven en zo bakte mijn vlees gaar... ik heb wel een leuke foto! Na het eten ben ik naar mijn kamer gegaan en heb ik gezellig met Marthe geskyped en goed bijgekletst, nog even met oma gebeld en heb ik zelf - super professioneel - mijn koffer geseald. Ik moet zeggen, het was een kunstwerk en best wel goed gedaan ook nog! Na een lange, drukke dag heb ik nog een kopje thee gezet, heb ik de laatste dingetjes voor mijn opdrachten gefixt en als afsluiting van deze 'Skype-dag' nog met Marta, Orsi en Ronja gebeld -Zuid-Korea, Nederland, Singapore - allemaal in een andere tijdzone (behalve ik en Ronja).

​Vrijdag 13 Oktober 2017

De wekker ging om 3:15 -.- Ik was gesloopt, had amper geslapen maar was klaar wakker na het eerste geluid van me wekker. Om 4:05 ben ik vertrokken vanaf de SR met mijn koffer naar de bushalte. De bus ging eigenlijk pas om 4:45 maar ik wilde hem niet missen, dus beter veel te vroeg dan net te laat. Heb tijdens het wachten en in de bus nog met Savannah en mama gebeld dus dat doodde de tijd een beetje en het hield me wakker. Alles ging eigenlijk vlekkeloos en het inchecken en de douane gingen super snel. Op het vliegveld heb ik nog even aan mijn opdracht gewerkt terwijl ik kon genieten van een prachtige zonsopgang. Vanaf het vliegveld was het zo mooi om te zien (see pictures). Toen ik in het vliegtuig zat dacht ik nog even Ferlin zijn vlucht te stalken, en ja hoor... hij had zieke vertraging en zoals het er toen uitzag zou hij hierdoor zijn overstap op Kuala Lumpur missen. Ik natuurlijk super erg stressen... ik kon hem niet bereiken en kon alleen maar hopen dat hij het net wel zou halen. Het vliegtuig waar ik in zat was trouwens echt belachelijk groot en luxe voor een 3,5 uur durende vlucht. Het was gewoon net zo eentje als degene van BA die ik had van Londen naar HK. Tijdens mijn tussenstop in Bangkok heb ik geprobeerd Etihad informatie te vragen over vertragingen en hoe ze konden helpen, maar die waren waardeloos! Ook had ik nog geen contact met Fer want hij was nog niet geland. Kortom: nog steeds stress en ik wist niet of ik hem wel of niet meteen zo zien als ik aankwam op Phuket. De aankomst in Phuket was ook geen warm welkom: het regende namelijk fucking hard - ​lekker begin van de vakantie​. Zoals ik al dacht had Fer zijn overstap niet gehaald. We hebben kunnen bellen om te kijken wat nu. Hij heeft een ticket gekregen voor de eerste volgende vlucht en zou dus pas 17:30 aankomen op Phuket. We hebben besloten dat ik de (al geregelde) privé auto van het hotel zou nemen en in de kamer op hem zou wachten en dat ik ook een privé auto voor hem zou regelen. Het was niet bepaald leuk om alleen aan te komen in een super mooie hotel kamer, ik had gehoopt dat hij al bij me zou zijn. Toen hij aankwam op Phuket moest er of course nog iets fout gaan: zijn koffer was kwijt. Het zoeken en informatie geven duurde ook weer (veel te) lang en voordat hij eenmaal in het hotel was, was het al ongeveer 20:30. Ferlin nog steeds zonder koffer, maar op dat moment maakte dat allemaal even niet uit: we waren weer samen! Na een emotional reunion hebben we roomservice besteld, we waren allebei veel te moe om nog ergens heen te gaan om te gaan eten. De kamer was trouwens echt fantastisch: stort douche, groot bad, pool access, kingsize bed: heerlijk! Vrijdag de 13e lived up to expectations, maar aan het eind van de dag waren we dat toch wel snel vergeten: we waren weer samen!

​Zaterdag 14 Oktober 2017

​Het ontbijt zat bij ons verblijf in dus we konden gewoon op het resort ontbijten, lekker makkelijk. Het weer was wel echt heel kut: veel regen en erg bewolkt. Vandaag dachten we vooral de marktjes te doen en iets wat binnen is. Na allebei lang gezeten te hebben gister, vonden we het een top idee om ons te laten masseren. Wat was dat lekker zeg!! In een super mooie spa hebben we ons een uur laten masseren voor net iets meer dan €20 totaal, echt bizar. We hadden het allebei wel echt even nodig, wat was dat rustgevend. Hierna hebben we geluncht bij een visrestaurant, zijn we wat winkeltjes langs gegaan, hebben we gekeken waar het strand was en zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Hier hebben we even SkipBo gespeeld om de vakantietraditie hoog gehouden, ik ga geen uitlatingen doen over de uitkomst van het spel.... laten we zeggen dat ik het niet zo leuk vond ;P Toen hebben we ons klaargemaakt voor het eten en zijn we naar Jungceylon gegaan (shopping mall in Patong), hier hebben we wat souvenirs gehaald en super leuke paspoort hoesjes laten maken. Hierna zijn we naar Karon Beach boulevard gegaan om lekker wat te eten en hebben we nog eventjes over een marktje gelopen. Toen we weer in het resort waren hebben we nog een lekkere cocktail gedronken. Het was geen zonnige dag maar we hebben wel super leuke dingen gedaan.

Zondag 15 Oktober 2017

​Vandaag is de dag: OLIFANTEN JUNGLE SANCTUARY!!! We hebben er zoveel zijn in. We hebben de wekker op tijd gezet en zijn uitgebreid gaan ontbijten. Het was allemaal super goed geregeld door het bedrijf, we werden opgehaald en afgezet door hun, kregen lunch en drinkwater en een dag met de olifanten. Na 1 uur rijden en bijna 4x in slaap vallen kwamen we aan in het natuurgebied. Het begon met een uitgebreide uitleg over de olifanten, het bedrijf en de dag planning. Toen werden we naar de banana barn gebracht waar we grote trossen bananen moesten opbreken in kleinere trosjes: dit was de lunch voor de olifanten. En toen was het moment daar, de olifanten werden gehaald. Ik moest zeggen ik dacht niet dat het eng was, maar als er zo'n enorm beest op je af komt lopen voel je je toch wel heel klein. De man had wel expliciet gezegd: niet wegrennen met eten in je hand​, dan denken ze dat het een spelletje is. Tijdens het eten geven werd ik steeds minder 'bang' voor de olifanten en ging ik steeds dichterbij staan. Ik kan nu zeggen: ik ben geknuffeld door een olifant, ik heb een kus gehad van een olifant en ik heb een selfie met een baby olifant! Na het voeren gingen we met ze in een modderbad. Het was wel vies maar super leuk om te doen. Dit werd gevolgd met zwemmen met de olifanten om ze weer te wassen. Ik heb toen gewoon op​ de olifant kunnen liggen, het was echt geweldig! Na de tijd met de olifanten, veel foto's en veel gelachen te hebben kregen we de mogelijkheid om te douchen en ons om te kleden. Hierna kregen we een linner (=lunch+dinner) buffet, echt heerlijk! Na de fantastische dag werden we weer naar het hotel gebracht. Hier hebben we even gedoucht en wat Skipbo gespeeld en zijn erna uiteten gegaan. We waren al vaker langs een tentje gereden waar het er heel gezellig uitzag, maar toen we er eenmaal waren viel het super erg tegen. We hebben toen alleen maar wat kippetjes besteld en zijn erna naar een leuker restaurantje gegaan. We hebben lekker lang getafeld en heerlijk gedineerd bij Country Club restaurant (krab en kreeft). Een geslaagde dag, maar wel heel vermoeiend!

Dat was het weer voor deze week. Ontzettend druk en veel aan school gedaan in de eerste helft en ontzettend veel leuke nieuwe dingen in de tweede helft. De foto's komen weer in een nieuw mapje, deze week zijn het er veel!! Ik denk dat de foto's een betere indruk gaan geven van hoe geweldig het was dan dit verhaal, dus don't forget to look!

1. Gemma van Straalen:
    26 oktober 2017
    hoi Jazzlynn
    Het was weer leuk om te lezen. En de foto,s zo mooi met de olifanten
    dat vergeet je nooit meer.
    een leuke week saampjes. Nu kan je er weer tegenaan .O ja de paspoort hoesjes zijn echt leuk Dikke kus opa oma
  2. Truus van straalen:
    31 oktober 2017
    hoi Jazzlynne hier ben ik weer
    Ik geniet steeds van je verhalen.
    Wat een belevenis tussen al die olifanten
    De foto,s zijn heel mooi.
    Kusjes oma utrecht