Week 16: Enjoying life to the fullest!

17 december 2017 - Hongkong, Hongkong

De Vietnam-trip is nog niet voorbij. We hebben nog precies 2 volle dagen om volop te genieten, gelukkig doen we dit wel lekker rustig aan.

​Maandag 11 December 2017

​Bij onze homestay zat ook ontbijt in begrepen, dus we begonnen de ochtend met een lekker gebakken eitje op stokbrood met fruit en thee. Een beter begin van de dag kon ik niet bedenken. Om 11:00 moesten we bij de tailor zijn voor onze eerste fitting, of nouja die van Char en mij dan, want Chay was gisteren al geweest. Beide de broek van mij en de blouse van Char hadden nog best wat aanpassingen nodig, maar ze gaan eraan werken dus daar ben ik blij om. Daarna zijn we door gegaan naar Cocobox waar het zusje van Sophie zat te werken. We zijn met zijn vieren over de markt gegaan en daarna meteen doorgelopen naar een straat waar veel plekken waren waar we ons konden laten masseren. Chay en ik kozen voor de massage, 1 uur lang voor minder dan 10 euro echt bizar goedkoop, Char koos voor een manicure en gellak. Daarna zijn we eigenlijk meteen weer terug gegaan naar de tailor, want ze had afgesproken dat Chayenne haar jurkje af zou zijn en dat onze aanpassingen ook zouden zijn gedaan. Dit keer was de broek voor mij veel te strak, dus daar baalde ik wel van. Nog een keer terugsturen dan maar. We hebben weer een Banh Mi broodje gehaald en zijn even op de kamer gaan chillen en te douchen om de massage olie eraf te wassen (vieze vette zooi). Om 19:00 hadden we weer een afspraak bij de tailor. De broek zat perfect op wat kleine details na (haakje bij de sluiting, alles dubbel stikken want bij sommige naden liet het los, etc.), maar nu het toch allemaal verder goed was hoefden ze het alleen nog maar dubbel te stikken. 's Avonds hebben we gegeten bij Hola Taco met zijn vieren en hebben de avond afgesloten met wat drankjes en live muziek. We waren ook allemaal best moe dus zijn op tijd naar de kamer gegaan en gaan slapen.

​Dinsdag 12 December 2017

Ook vandaag weer een heerlijk ontbijtje in de homestay. We hadden gisteren al besloten dat we naar het strand zouden gaan dus we hebben fietsen gehuurd en zijn gaan fietsen. Het was echt heerlijk weer 's ochtends, alleen helaas toen we eenmaal op het strand lagen werd het bewolkt en een stuk kouder. Om 16:00 zijn we weer naar de homestay gefietst. We hebben allemaal even gedoucht en gingen naar de tailor voor onze laatste fitting. We hadden duidelijk afgesproken dat we hem moesten hebben omdat we namelijk om 18:00 de taxi naar Da Nang hadden besteld. Was er (godverdomme) weer wat fout want één zo'n naadje liet toch los en ze had het fucking haakje er nog steeds niet opgezet. Ik natuurlijk over de zeik want wij moesten gewoon gaan en was nu al de zoveelste keer dat we daar waren. Uiteindelijk kreeg ik korting omdat ze gewoon shitty service leverden, dus dat scheelde. In Da Nang zijn we bij ons hotel afgezet, hebben we onze spullen gedropt en zijn we meteen naar een restaurantje gegaan om te eten. We hebben heerlijk Thais gegeten en zijn daarna nog even naar de Dragon's bridge gelopen. Eenmaal terug in het hotel hebben we allemaal onze koffer zo ingepakt dat die ongeveer rond het goede gewicht zat en de rest heb ik gewoon aangetrokken - light travelling is echt niks voor mij hoor. Als afsluiter van de avond heb ik nog even met Fer gebeld en ben daarna lekker gaan slapen.

​Woensdag 13 December 2017

​We moesten weer vroeg op, 6:30 om precies te zijn. Na het ontbijt bij het hotel zijn we om 7:30 naar het vliegveld gegaan. Het vliegveld was super dichtbij het hotel dus dat scheelde. Om 9:55 vlogen we richting HK, ik ben wel blij dat ik weer terug ga om nog van de laatste 11 dagen te kunnen genieten. Alles ging echt super snel, om 13:00 zaten Chay en ik al in de bus naar huis. Eenmaal op mijn kamer heb ik er maar werk van gemaakt: koffer uitpakken, alles wassen, handwasjes, kamer opruimen, kamer schoonmaken, boodschappen doen, etc. Ik ben gezellig met Gianna op de uni gegeten want zij was ook op vakantie geweest dus we hadden elkaar 2 weken niet gezien. Even gezellig bijgekletst en daarna weer naar de kamer. Ik ben 's avonds nog even gaan sporten, was wel lekker weer. Na het sporten was ik gesloopt dus ben gaan douchen en lekker op bed gaan liggen. Ook super excited voor morgen, want dan komt Daphne aan in HK en gaan we een leuk weekend tegemoet!

​Donderdag 14 December 2017

​Ik probeerde nog redelijk op tijd wakker te worden en ben rustig gaan ontbijten en serie gaan kijken. Ook, aangezien ik een paar weken achterloop met mijn blogs, ben ik alvast begonnen aan het schrijven van de blog van week 14 (thank god dat ik alles in notities heb bijgehouden, want anders had ik het echt niet allemaal kunnen onthouden). Rond 15:00 ben ik naar het vliegveld gegaan om Daph daar op te halen. De planning voor vanavond was: hostel, klaarmaken, uiteten, ladies night ce la vi en daarna LKF. Voor het eerst in de 'history of: jazzlynn doet make-up op' is mijn fucking eyeliner (letterlijk) on point​! Ik was echt even heel trots op mezelf. We hebben gegeten bij Pizza Hut en zijn daarna meteen doorgegaan naar Ce la vi om daar Chay en soof te meeten. De rest van de avond was gewoon weer een goede stapavond als elke andere. De meiden wilden al wat eerder naar huis, en gelukkig hoefde ik niet perse mee want soof en daph zitten in hetzelfde hostel. Ik vond het nog veel te gezellig tijdens het stappen, en my mom didn't raise a quitter - gewoon lekker doorstappen. Uiteindelijk was ik rond 5:30 thuis met een BH in mijn tas van een random chick die gewoon ineens in China Bar geen zin meer had in der BH en hem gewoon uitdeed. Ik mocht hem wel even bewaren voor der XD Echt zo fucking raar maar heb me wel echt dood gelachen. Achteraf hoorde ik dus dat ze later die avond zo dronken was dat ze bewusteloos op LKF lag en ze is opgehaald met de ambulance... explains a fucking lot.

​Vrijdag 15 December 2017

​Na verbazing werd ik om 10:30 helemaal zelf wakker. Ik had om 12:00 met Daph bij de metro afgesproken om dan samen naar Tai Wai te gaan voor een fietstocht. Je huurt dan fietsen bij Tai Wai MTR station en fiets langs het water volgens een fietsroute naar Tai Po (market) MTR station waar je weer je fietsen kan neerzetten. Het was echt prachtig weer en een super leuke omgeving om door heen te fietsen. Aan het einde hebben we nog in een park aan het water gechild en toen hebben we de fietsen afgezet bij het eindpunt en zijn we door gegaan voor onze volgende activiteit. Next stops: Flower market, goldfish market en ladies market. En dat allemaal lopend, damn wat waren we actief. Na de Ladies Market zijn we nog de H&M in gegaan van Mong Kok die echt veel te groot is en er was sale (i couldn't help myself - heb een trui gekocht). Vanaf Yau Ma Tai MTR zijn we naar Tsim Sha Tsui gegaan om daar bij Chungking Mansions te eten met Claire en Chayenne. Super lekker en heel gezellig!! De laatste activiteit van de dag was een bezoekje aan de Golden Computer Arcade bij Sham Shui Po. We waren eigenlijk al rond 21:30 klaar en besloten om gewoon maar allebei naar onze kamer te gaan en bij te komen en op tijd te slapen. Ik heb nog mijn blog van week 14 afgemaakt en ben daarna gaan slapen.

​Zaterdag 16 December & Zondag 17 December 2017

​Om 9:15 zaten we al met zijn drieën (Chayenne, Daphe en ik) om richting het begin van de Kowloon Peak - ook wel Suicide Rock​ - hike te gaan. De taaxi was eerst verkeerd gereden dus we stonden bij de Kowloon Observatory Deck en helemaal niet op de goede plek om de hike te beginnen. Gelukkig hebben we op de berg nog een andere taxi kunnen aanhouden die ons wel naar het goede beginpunt heeft gebracht. Er zijn meerdere routes voor de hike maar het heet niet voor niks suicide rock... dus als je de verkeerde hebt is het te gevaarlijk en donder je een ravijn in. De hike zelf was echt totaal niet zwaar, alleen het was wel koud want het waaide echt super hard. Vanaf de top hadden we echt het beste uitzicht over het Kowloon gedeelde van Hong Kong en het was ook super helder dus we zagen alles heel erg goed. Om op de suicide rock zelf te komen moest je nog best een lastig stukje klimmen, maar dat geeft wel de beste foto's dus ik en Daph hebben ons goed ingespannen om de perfecte foto's te maken. Op de terugweg kon Daph even niet meer goed staan dus die pleurde een paar treden naar beneden op de hike.... gelukkig niks ernstig behalve wat schaafwonden. Na de hike hebben Daph en ik nog de Nan Lian garden gezien en dat klooster wat daarbij in de buurt is. Ik had ze zelf al gezien maar zij nog niet dus was wel leuk en we waren er toch in de buurt. De rest van de dagplanning was om van hostel te wisselen, te douchen en dan naar Hong Kong Park te gaan om daar te lunchen/picknicken. We hebben de ferry van TST naar central gepakt, ook leuk om te zien! Na de lunch zijn we naar Ozone gegaan (hoogste bar van de wereld) voor een heerlijk wijntje (van gvd 20€ echt belachelijk - maar wel heel gezellig). We hebben helaas net de zonsondergang gemist maar het uitzicht was alsnog prachtig. Als avondeten hebben we sushi gegeten, heeeerlijk! Had ik ook echt superveel zin in. Na het eten zijn we naar de Apple Dorm rooftop te gaan voor drankjes. Daph wilde niet uit ook door der voet pijn van de val helaas, maar drankjes is altijd leuk. Uiteindelijk ben ik toch overgehaald om wel uit te gaan en Daphne vond het niet erg dus jeeej party party party. Weer een Gouden Avond dit: uitgenodigd worden in de VIP door de dochter van de eigenaar en met zijn alle gratis aan de champagne, stappen tot 6:30 in de ene club, dan tot 7:30 door in de andere, dan met zn alle mee met een gast naar zijn zieke appartement op de Victoria Peak road omdat zijn ouders loaded zijn om daar dan een fles wijn van 500€ te drinken met het vetste uitzicht wat er is (waar onder andere een random gast bij was in een elfen kostuum...), vervolgens door naar Wan Chai om 9:00 om daar door te gaan stappen tot 10:00/10:30 met als afsluiter ontbijt in de McDonalds... wat een avond!​ Met 0 slaap ben ik Daphne der koffer gaan ophalen bij het hostel zodat zij die bij mij kon ophalen als ze vanaf de SR met de bus naar het vliegveld gaat. Ik viel zowat staand in slaap onder de douch omdat ik natuurlijk niet had geslapen dus ben maar eventjes gaan liggen totdat Daph er was. Ohja en did I mention dat me telefoon en cash is gejat... Jaa best wel kut! Zeker omdat ik maar een back up had tot 9 December voor foto's en deze hele week nu allemaal kwijt is (fietstocht, hike, stappen, laatste deel Vietnam...).Na Daphne uitgezwaaid te hebben ben ik wat dingetjes gaan regelen voor de verzekering van mijn telefoon en ben daarna bij Chayenne in Hall11 gaan koken en toen hebben we samen gegeten met Claire. Eenmaal op mijn kamer ben ik gaan douchen, heb ik een voetenmasker aangedaan, een film op gezet en ben daarna heeerlijk gaan slapen. Ik was echt gesloopt van afgelopen nacht natuurlijk, had maar iets van 1 uur geslapen.

Deze week was me weer een week zeg! Veel uit geweest en ook superveel leuke nieuwe dingen gedaan in HK die ik nog super graag wilde zien. Een kutte afsluiter van de week met een gestolen telefoon... Maar los daarvan echt super gezellig weer met Daphne en de rest van de mensen waarmee ik mijn weekend heb besteed. Het einde komt nu echt in zit, ik wil de laatste week echt nog vol genieten. Moet helaas wel leren voor me tentamen op 22 December, maar dat komt wel goed. Moet ook gebeuren hè!