Week 13: stuDYING

26 november 2017 - Hongkong, Hongkong

Het is alweer week 13, wat gaat het ontzettend snel zeg. De een na laatste les week, wat betekent dat er ook veel quizes en deadlines aankomen... Heel erg leuk: NOT!

Maandag 20 November 2017

​Ik had al om 10:00 met Chay afgesproken om nog wat voor de presentatie voor te bereiden en wat dingetjes te printen. Ik heb om 12:00 uur met haar en nog 4 andere studenten van dat vak (locals) een 20 minuten durende presentatie over Cambodja en een bedrijf uit Cambodja. En op zich, ik vind presenteren echt helemaal geen probleem, maar de docent van dit vak is zo fucking irritant als het gaat om presentaties. Echt zo'n mierenneuker over de dia's en kleine dingetjes, niemand kan het goed doen in zijn ogen en hij doet tegen iedereen heel erg hinderlijk... maarja het moet toch gebeuren he. De presentatie ging gewoon goed, dus dat zat er in ieder geval op. Na de les heb ik mijn studenten Octopus kaart opgehaald (voor de metro, ik had tot nu een tijdelijke zonder foto erop). Daarna ben ik meteen door gegaan naar Sham Shui Po, Golden Computer Arcade, voor een nieuwe powerbank. Die van nu is het gewoon aan het begeven en ik heb zeker in Vietnam een goede powerbank nodig als we daar de hele dag weg zijn. Toen om 17:00 dinnerplans met Chayenne bij Festival Walk, gewoon the usual. Daarna ben ik naar mijn kamer gegaan om huiswerk te maken, heb ik gesport en heb ik eventjes met Menal een ijsje gehaald bij de Mac om bij de kletsen en ben toen weer op tijd naar mijn kamer en naar bed gegaan.

​Dinsdag 21 November 2017

Ik was gister natuurlijk weer de helft vergeten te printen, dus daar zat ik dan weer om 10:30 op de uni om te printen en daarna weer te leren. Voor me les heb ik ook nog eventjes de Thesis onderwerpen op een rijtje gezet wat voor mij en de 2 andere meiden van mijn team ongeveer zou moeten kloppen. We worden dan hopelijk ingeloot voor een van onze eerste voorkeuren, maar we'll see. Na de les die om 15:00 klaar was ben ik brood en vlees gaan halen bij Taste en daarna ben ik gewoon op mijn kamer gaan leren. Lekkere saaie en drukke week... leren leren leren leren. Ik heb 's avonds nog gekookt en tussendoor ook gebeld met Opa en Oma camping.

​Woensdag 22 November 2017

​Presentation number 2 today... Maar eerst heb ik 's ochtends van 9:00-10:00 gesport, toen snel gedoucht om weer om 11:00 op de uni te zijn voor een de presentatie meeting. Followed by: een leuke studie sessie van 12:00-15:00 en tussendoor nog eventjes met Fer gebeld. Om 15:00 had ik de les van mijn presentatie, en hij ging hartstikke goed! Iedereen was verder ook netjes voorbereid dus het liep allemaal lekker. Tussen 17:30 en 19:00 heb ik met Soof, Caro en Chay op de uni gegeten en om 19:00 begon mijn volgende les weer - Mandarijn. De les stelde niet zoveel voor, we hebben een toets behandeld ter voorbereiding van volgende week en daarna kwam ineens ter sprake dat we blijkbaar deze week al onze mondeling konden doen ipv volgende week. Ik had niet voorbereid, was wel al een beetje begonnen met leren - still: next week is too busy. Ik besloot om me toch aan te melden om diezelfde avond nog het mondeling examen te doen. Stelde niet zoveel voor: je moet 4 minuten over jezelf praten en je moet 10 woorden kunnen herkennen in Chinese tekens en ze dan uitspreken. Ging beter dan verwacht, ik heb het in ieder geval gewoon gehad, beter!!

Donderdag 23 November 2017

​Ik heb 's ochtends eigenlijk al mijn tijd besteed aan het boeken en zoeken van hostels in Vietnam. Het is echt belachelijk hoe goedkoop het allemaal is, hostels incl. ontbijt enzo. Om 12:00 had ik een team meeting met een groepje voor de opdracht. Natuurlijk was de helft nutteloos omdat ze niks deden, daardoor duurde het echt 3 uur - BELACHELIJK​! Daarna ben ik gewoon weer op mijn kamer gaan leren en heb ik tussendoor de was gedaan. Ook moest ik aan een andere opdracht werken... het houdt gewoon niet op ;( 's Avonds heb ik heeeerlijke pasta pesto kip met ui en tomaatjes gemaakt, MasterChef HK! Na het eten weer geleerd en toen rond een uurtje of 20:00 naar Central gegaan voor wat drankjes met Charlotte en een vriendin van haar uit Rotterdam. Het was niet het plan om uit te gaan, maar wie hou ik voor de gek. Toen eenmaal bleek dat Soof en Chay er ook aankwamen en dat de hele groep van de Apple Dorm er was, was het natuurlijk veeel te gezellig om naar huis te gaan. Unexpected but so much fun! De avond perfect afgesloten met een Happy Meal van de mac en daarna naar huis gegaan.

​Vrijdag 24 November 2017

​'s avonds een vent, 's ochtends een vent. Ik stond weer vroeg naar mn bed om te gaan leren. Ik kan mijn dag echt in 1 woord omschrijven: stuDYING. Voor het avondeten ben ik met Chay en Gian naar Mong Kok gegaan, daar hebben we bij de Pizza Hut gegeten. Daarna hebben we leuke black Friday shopping gedaan en hebben we op de Ladies Market een cadeautje voor Bram gehaald die morgen zijn afscheidsfeest geeft. Het wordt hier al wat kouder en het is in Nederland natuurlijk ook koud dus heb wat truien gedaan en warmere dingen. Toen ik thuis was heb ik nog met papa en mama en ben daarna na een serie te kijken gaan slapen. ​Funny fact: Ferlin en ik zijn 2 jaar en 11 maanden samen, damn -.0

​Zaterdag 25 November 2017

​Weer vroeg mijn bedje uit om te gaan leren. Ik heb nog wat laatste dingetjes geprint, dit keer voor Vietnam alle boekings-bevestigingen en vliegtickets. Daarna heb ik op de uni geleerd, weer de hele dag. Ik heb me rond 16:00 naar mijn kamer verplaatst, daar weer verder geleerd. My dinner was: noodles met kip (zelf gekookt). Ik ben me rond 19:00 gaan klaarmaken voor de party en sprak om 20:00 met Chay af. We moesten eerst nog even een klein flesje gin fixen om het cadeau af te maken, maar het leek alsof ze dat nergens hadden. En echt, je wil 's avonds niet door de straten van Sham Shui Po lopen als er overal teringzooi en afval ligt. Het is echt een vieze buurt als je niet aan de grote weg loopt, echt heel ranzig. Kakkerlakken, ratten alles... We zijn uiteindelijk gewoon terug gegaan naar 7/11 om een kleine vodka te kopen, dan maar pech XD Het was weer eens super gezellig! Heb wel een keer bierpong verloren, maar ook een keer gewonnen of course ;p Onderweg naar LKF zijn we Char, Soof en die vriendin van Char nog tegengekomen. De avond weer zoals gewoonlijk, gekke party op LKF met als afsluiter maccie. Ik was zo slim om een hamburger mee te nemen voor morgen ochtend - Always prepare yourself XD

​Zondag 26 November 2017

​Not-so-good morning. Fucking dorst, koppijn als een malle. Het was ook veel te vroeg dus ben gewoon weer verder gaan slapen. Om 11:30 werd ik weer wakker en toen moest ik er toch echt aan gaan toegeven, de moed bij elkaar rapen en opstaan. Ik ben maar even gaan douchen tegen de koppijn, op zich hielp dat wel. Na mijn hamburger op te warmen heb ik heerlijk ontbeten en even met sav gefacetimed en ben erna gaan leren. Het was best wel koud op de kamer dus dat was even kut. Na het afmaken van 1 van mijn groepsopdrachten en 3 lectures en mandarijn ben ik met Claire en Chay naar Mong Kok gegaan om boodschappen te doen en om bij onze traditionele beef with rice bowl restaurant te eten. Ik was nog redelijk op tijd thuis, half 9 ofzo. Daarna heb ik mijn andere groepsopdracht afgemaakt - die zijn nu dus allebei ready to be handed in. Het is wel fijn om te zien dat er vooruitgang in zit. Tussendoor ook nog het laatste hostel in Vietnam geboekt en een formulier voor mijn visum ingevuld. De nieuwe trips komen wel weer heel dichtbij, heb er echt zin in! Ook om 22:00 een online meeting met mijn Thesis groepje om de lijst final te maken en ons te registreren op sin-online. Ik ben op zich wel blij met het eindresultaat van het lijstje... ready for the last part of my bachelor!! Last but not least heb ik mijn blog geschreven van deze week, ik heb het zo druk aankomende 3 dagen met 3 toetsen en inpakken voor Seoul en Vietnam dat ik echt geen tijd heb dan te doen. En na een serie ben ik weer lekker mijn bedje in gedoken.

Geen boeiende week maar toch wel 2 leuke stapavonden gehad! Het einde van het semester is al in zicht... Nog maar 3 toetsen en dan twee weken op vakantie. Looking forward to Seoul en Vietnam! Maar eerst nog even 3 dagen knallen...

1. Rilana:
    26 november 2017
    Tijd gaat inderdaad snel. Geniet van de laatste weken. Voordat je het weet ik het tijd om terug te gaan naar t kikkerlandje (Kai en ik zijn al aan t aftellen)
  2. Truus van straalen:
    27 november 2017
    wat gaat de tijd hard nog vier weken
    en dan ben je weer in Holland.
    Geniet nog van je vakantie.
    veel oma Utrecht.