Week 12: On top of the world with my head in the clouds

19 november 2017 - Hongkong, Hongkong

Jeetje, het is alweer week 12... wat gaat de tijd snel zeg! Nog 5 weken en dan zit ik alweer in het koude saaie kikkerland wat ik thuis noem. Gelukkig voor nu weer een leuke week in Hong Kong achter de rug!

Maandag 13 November 2017

​Eigenlijk zoals elke week niet veel bijzonders op maandag. Voor de les heb ik mijn blog geschreven van vorige week en ik heb alvast aan wat opkomende opdrachten gewerkt. Na mijn les ben ik met Chayenne even naar Shek Kip Mei gegaan om mijn studenten Octopus (OV-chipkaart) op te halen, maar we waren blijkbaar wat te vroeg want dat kan pas vanaf woensdag. Daarna hebben we even boodschappen gedaan en ben ik naar huis gegaan. Gianna is nog steeds met der vriend dus ik heb de hele avond eigenlijk wat alleen geleerd voor mijn toets van woensdag en daarna ben ik gaan sporten en heb ik een serie gekeken. Wel leuk feitje: mijn avondeten was zo Nederlands als maar kan... Rijst, broccoli en jus :)

​Dinsdag 14 November 2017

Jaja het is dinsdag en dat betekent presentation day​! Vandaag voor Business & HK society en Team Leadership & Management de presentaties. Vergeleken met Rotterdam stelt het niet zoveel voor, maar moet toch gebeuren en moet ook voorbereid worden. Ze gingen allebei goed, dus ben blij dat ze netjes zijn afgerond. We moeten wel het cijfer afwachten, maar dat is niet erg. De hele dag stond eigenlijk in het teken van leren en presentaties... what a day. Ook hebben we met de teams even het werk van de final reports verdeeld. Ik ga proberen zoveel mogelijk te doen deze week, want volgende week moet ik me echt kunnen focusen op 3 quizes die ik in de laatste week van November heb. Wij waren met mijn groepje helaas het laatste groepje bij Team Leadership & Management, aka we konden echt pas om 22:00 de les uit. Ik ben erna echt meteen naar mijn kamer gegaan, ontzettend moe gewoon! Voor het slapengaan even snel mijn ticket van Da Nang (Vietnam) naar Hong Kong geboekt. De reis in Vietnam gaat van boven (Hanoi & Halong Bay) naar het midden toe! Looking forward!!!

​Woensdag 15 November 2017

​Net wat anders als gewoonlijk begint mijn 'les' vandaag pas om 16:00, dit is ivm de toets van Understanding Persuasion. Eigenlijk heb ik de hele dag gewoon geleerd. Ik moet zeggen, super fit was ik niet helaas... Beginnende keelpijn, verkoudheid, hoofdpijn ;S Als ik maar niet ziek word dan. Toen ik op de uni aan het leren was liepen Gianna en haar vriend Frank ook nog langs, dus die heb ik ook meteen ontmoet. Ik mocht hem meteen, hij had namelijk een Chocolade letter J en chocolade pepernoten voor me meegenomen: held! ​Naja om 16:00 dus eindelijk de toets, en wat was die onduidelijk zeg! Die vrouw weet echt niet hoe ze in normaal duidelijk Engels vragen moet stellen. Bij sommige vragen waren zelfs meerdere antwoorden correct, HOE DAN? bij een multiple choice toets... Na de toets heb ik even mijn spullen in me kamer gedropt en ben ik even bijgekomen. Het plan was om vanavond met Kenza en haar vriendinnen en Chayenne en Sophie bij Mr. Wong (dat onbeperkt eten en drinken) te gaan eten met zijn alle en daarna naar Wan Chai te gaan om te stappen/voor een drankje. Ik voelde me niet echt top dus ik hield het bij het eten, nouja dat is gewoon het plan en dit keer ga ik me eraan houden. Ik heb voor het eten nog bij een camping winkel hoofdlampjes gekocht. En dan zou je misschien denken: why the fuck heeft ze dat nodig? Maar hier komt die: we gaan morgen nacht (do-vr) Lantau Peak (de een na hoogste van HK 934m hoog) hiken in het donker om dan vanaf deze berg de zonsopgang te zien... ​hoe vet is dat?!​ Ik ben wel bang in het donker, maar gelukkig zijn we met 5 mensen waarvan 2 jongens. Zoals gepland zijn we na de aankoop van het lampje naar Mr. Wong gegaan waar we eerst 30 minuten hebben gewacht op Kenza en haar vriendinnen die uiteindelijk nooit zijn komen opdagen, echt belachelijk. Na dat eerste half uur dachten Chay, Soof en ik van 'fuck it we hebben honger', en zijn we maar begonnen. Na het eten nog lekker een ijsje bij de KFC gehaald en toen naar huis en naar ben. Hopelijk voel ik me moren wat beter.

​Donderdag 16 November 2017

​De wekker ging al echt vroeg want ik had eigenlijk een team meeting om 10:00, maar ik voelde me zo ontzettend ziek dat ik heb gezegd dat ik echt niet kon komen. Ik had me werk wel allemaal al af dus gelukkig vonden ze dat niet erg. Ik heb eigenlijk de hele dag in mijn bed besteed, koorts, hoesten, een hele Wc-rol opmaken aan snotdoekjes... Heel erg kut! Tussendoor wel een wasje gedraaid, maar alleen omdat het echt moest. 's avonds heb ik ook gewoon zelf gekookt zodat ik niet mijn gebouw uit hoefde. Ik heb zover ik kon nog aan school gezeten om wat vooruit te werken, het was niet optimaal maar ach heb toch wat gedaan. Ik lag eigenlijk ook om 22:00 klaar om te gaan slapen, want om 2:00 gaat de wekker alweer om me klaar te maken voor de hike. Het kutte was: ik kon dus gewoon echt niet slapen. De hele tijd draaien, onrustig, hoesten, neus snuiten... Ik weet niet wat het was, maar het slapen lukte gewoon niet. Ik heb dus eigenlijk tot 2:00 wakker gelegen en ben erna maar gaan 'ontbijten' en aankleden voor ons nachtelijke avontuur. Iemand die het al eerder gedaan had zei dat het echt ontzettend koud is op de top, dus heb me echt dik ingepakt: lange broek, hoge sokken, lange mouwen, trui eroverheen, sjaal, etc. We zijn toen met zijn 3 (Claire, Chay en ik) met de taxi naar Pak Kung Au gegaan, hier was de starting point van de hike. Eenmaal buiten de taxi beseften we het pas echt... we gaan dus nu 1,5/2 uur in het donker hiken, OMG! Na wat gegiechel en het weglachen van de spanning hebben we de moed bij elkaar verzameld en zijn we gaan lopen. De 2 jongens die mee zouden gaan waren te laat en wij wilden echt niet de zonsopgang missen... ze halen ons maar in! Er waren nog 2 andere meiden die we niet kenden die precies hetzelfde gingen doen, stoere chicks wij he ;p Na 20 minuutjes waren de jongens ook weer bij en liepen we met een groep van 5 de berg op. Tussendoor op plekken met mooi uitzicht van de stad zijn we nog gestopt voor een adem pauze en een leuke foto. Het was best een pittige hike, echt heel zwaar wel. Hoe hoger we kwamen hoe vaker we moesten stoppen en hoe steiler het werd. We kregen het allemaal veel te warm ook! Tijdens de hike hebben we ook zeker de moeite genomen om even te genieten van de prachtige lucht die volstond met sterren (ik heb voor het eerst in mijn leven het steelpannetje gezien - goals!​). Chayenne en Christjan waren zelfs zo Lucky day ze een vallende ster zagen, maar dat zat er voor mij helaas niet in. En toen... na 1 uur en 45 minuten lopen waren we dan eindelijk bij de top. Het zweet op plekken waarvan we niet dachten dat we konden zweten. Op de top van de een na hoogste berg in HK midden in de nacht... echt sick! We waren wel een uur en een kwartier te vroeg, maar dan hadden we in ieder geval de tijd om nog wat te eten en te drinken voordat de zonsopgang begon. Heel gek om te zien hoe er in zo'n korte tijd zoveel aan de lucht kan veranderen. Hoe snel de sterren naar rechts bewegen en het steeds lichter werd aan de linker kant (we keken naar het zuiden om zo het hele plaatje te kunnen zien). Het was wel echt ziek bewolkt, maar daardoor kregen we wel de kans om te zien hoe de wolken aan de ene kant van de berg bleven hangen en hoe ze als een waterval over de rug van de lagere bergen heen vielen. Wij zaten zo hoog dat we boven de wolken zaten, it looked like heaven.

​Vrijdag 17 November 2017

De zonsopkomst was prachtig, maar omdat de wolken steeds hoger kwamen zaten we op gegeven moment echt midden in de wolk en zagen we geen fuck meer. Het was ook echt abnormaal koud dus heel lang hielden we het niet meer vol en toen zijn we begonnen aan de hike terug. Dit was een kortere hike (de andere kant van de berg), maar echt heel erg zwaar want er waren alleen maar trappen naar beneden dus mijn knieën hielden het echt niet meer vol. Ik was blij toen het klaar was. Vanaf Lantau Island (we eindigden bij Big Buddha) hebben we de bus gepakt naar Tung Chung, hier moesten we overstappen op een andere bus en toen waren we naar 1,5 uur eindelijk thuis. Gelukkig heb ik in de bus nog kunnen slapen en van 10:00-12:00 ook nog eventjes. Om 13:00 had ik weer een team meeting dus helaas moest ik er weer uit. Na deze meeting ben ik weer even mijn bed in gegaan en toen kreeg ik het telefoontje van mama met het 'fantastische' nieuws dat opa die nacht ervoor een auto ongeluk had gehad en met weet ik veel hoeveel breuken in het ziekenhuis ligt. 'Dat was even schrikken' is nog een understatement zegmaar... Ik moest echt even met iemand erover hebben dus ik ben maar even naar Chayenne gegaan om van de schrik bij te komen. Gaat lekker thuis... in Nederland ;S Voor de avond had ik een etentje staan met Max, Nick, Rik, Martijn, Apolline en Loes, maar de meiden hadden gesjaakt dus ik was one of the guys tijdens het eten. We gingen Korean BBQ en hotpot (soort van Aziatisch gourmet en fondue) op tafel, onbeperkt eten en drinken. Ik twijfelde of ik wel wilde gaan gezien het slechte nieuws en dat ik al wel moe was, maar het leek een goede afleiding. Het was zelfs zo gezellig dat we erna met zijn alle naar Ozone Bar zijn gegaan - de hoogste bar van de wereld, bucketlist ​check​ - en daar waren Loes en een vriendin van haar ook. De prijzen sloegen echt nergens op, 160HKD voor een glas wijn (dat is bijna 20€)... maar ach we moesten het één keer gezien hebben. De avond eindigde weer op LKF, het zal eens niet haha. Een geslaagde, gezellige, ontzettend leuke avond!

Zaterdag 18 November 2017

Weer niet echt lang geslapen maar op zich werd ik nog redelijk 'fit' wakker. Ik heb om 15:00 met Chayenne afgesproken, maar ervoor moest ik zeker nog aan school zitten en so I did. Ik heb 1 groepsopdracht afgerond en nog wat vooruitgang geboekt bij mijn andere opdrachten. Om 15:00 zijn we naar Choi Hung Estate gegaan: een supermooi gebouw met regenboog kleuren erop bij een basketbal veld. Het staat ook wel bekend als een instagram hotspot, de foto's daar zijn echt heel erg leuk! Super kleurrijk! Het was even zoeken maar uiteindelijk hebben we het gevonden en hebben we ongegeneerd een fotoshoot gehouden, do it for the likes​ XD Toen we blij waren met het resultaat zijn we even naar de mall in de buurt gegaan en daarna weer naar de student residence. 's avonds hebben we samen gekookt bij Chay in de common room, lekker pasta! Als afsluiter van de avond hebben we samen een filmpje gekeken en daarna ben ik naar mijn eigen kamer gegaan. Nog maar één nachtje alleen, morgen is Gianna namelijk weer gezellig terug (ook al is het wel kut dat ze der vriend weer moet missen). Ik was natuurlijk echt gesloopt, dus ben vroeg gaan slapen om wat uurtjes in te halen.

​Zondag 19 November 2017

​Dit keer heb ik de wekker niet zo vroeg gezet, zoals ik al zei: ik had echt mijn slaap nodig. 's Ochtends heb ik heerlijk een broodje met avocado op en een broodje kaas, tomaat pesto (treat yourself on sundayssss!). Ik heb ook nog gewassen, handwas gedaan, kamer opgeruimd en verder eigenlijk vooral aan school gezeten. Ik heb aankomende maandag en woensdag weer twee presentaties, dus dat moest ook voorbereid worden. En zoals ik al eerder had gezegd, het wordt druk over anderhalve week met 3 toetsen dus mijn deadlines moeten af. 's Middags was Gianna ook weer terug na het afscheid nemen met Frank, dus we hebben even bij gekletst en afgesproken om 's avonds samen te eten. Van 17:30-19:00 heb ik wel eerst nog even met Chay, Soof en Char afgesproken om een 'planning' te maken voor Vietnam, wanneer we elke stad willen zien, etc. Het is een chille planning en we gaan veel zien, maar dat laat ik nog even een verrassing. Eenmaal op mijn kamer ben ik meteen met Gianna gaan koken (had nog pastasaus van gister, dus het was gewoon weer pasta - altijd goed) en ben daarna aan mijn blog gegaan van deze week. Ik kan hem maar beter afhebben, dan kan ik me volgende week helemaal focussen op het leren en de deadlines. Na het douchen nog even lekker een serie kijken en dan op tijd gaan slapen, ik heb nog steeds niet alle uurtjes ingehaald.

As I said, weer een drukke week maar wel leuke en nieuwe dingen tussendoor. De tijd gaat ontzettend snel, zeker als ik zo kijk naar wat ik nu moet doen voor school, daarna 2 weken weg naar Seoul en Vietnam, dan nog 11 dagen in HK waarvan ik ook moet leren voor een examen op 22 december en dan binnen 2 dagen naar huis. DAMN! Laat ik er nog maar niet teveel bij stilstaan, eerst even alle lessen en toetsen goed afronden! Ook een besefmomentje dat ik deze week op twee ontzettend hoge punten heb gestaan: Ozone Bar en Lantau Peak. The title says it all!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl