Week 11: Eat, Sleep, Rave, REPEAT (... maar ook: study!)

12 november 2017 - Hongkong, Hongkong

​We zijn weer in Hong Kong hoor. Er staan niet super veel boeiende dingen op de planning, maar ach it's not only about the fun during exchange (wel heel veel, maar niet alleen maar).

​Maandag 6 November 2017

De wekker ging al om 3:00 want we moesten al om 4:00 op het vliegveld zijn. Om 6:00 vertrok de vlucht naar Hong Kong, en tijdens deze 4 uur vliegen heb ik nog lekker wat slaap kunnen bij pakken. Om 10:05 kwamen we aan in HK, maar toen moest er nog wat geregeld worden op het vliegveld. Eerst heb ik mijn pincet opgehaald (can't live without that!) en erna zijn Chay en ik naar de les gegaan. De busrit duurde een een, dusja ik zag weer een kans op te gaan pitten. Ik ben echt de hele dag gesloopt geweest van het veel te vroeg opstaan. Na de les ben ik snel naar mijn kamer gegaan om mijn koffer uit te pakken en toen moest ik alweer door naar een meeting voor een van de groepsopdrachten. Natuurlijk had de rest weer niet zijn shit gedaan, dus konden ik en Joris (een team mate) niet aan ons deel werken. De meeting is dus vroegtijdig afgelast en ben erna maar wat boodschappen gaan doen. Heel erg random: ik heb nog nooit iemand gezien met zulke erge O-benen als in de supermarkt vandaag. Papa is er niks bij XD, ik kon het niet laten om de man te fotograferen. Eenmaal op mijn kamer ben ik aan school gegaan en heb ik pasta gekookt als avondeten. Na het eten ben ik weer aan mijn opdrachten gegaan, heb ik eventjes gesport, heb ik een blog geschreven. Na een lange dag I slept like a baby.

​Dinsdag 7 November 2017

Vandaag is mijn deadline van mijn Understanding Persuasion individual assignment. Dus tussen mijn spullen in de was en droger stoppen heb ik op mijn kamer mijn essay (bijna) afgemaakt. Vandaag had ik om 13:00 een team meeting, weer voor de opdracht waar ik gister ook met Joris aan gewerkt heb. Heb iedereen even een schop onder hun reet gegeven, er moest wat beter gewerkt worden hoor. Deze meeting bracht gelukkig dus wel wat vooruitgang. Hierna heb ik de puntjes op de i gezet voor mijn essay en heb ik hem geprint om morgen in te leveren. 's avonds heb ik met Chayenne en Claire gegeten en ben erna aan een opdracht voor Doing Business gaan werken en wat slides voor de presentaties van Team Leadership gemaakt. Omdat de datum vandaag 7/11 is, en er door heel Hong Kong (en andere landen in Azië) om de 2 meter ongeveer een 7/11 zit (lijkt een beetje op de AH to go), had Roel (de vriend van Char) een 7/11 tocht georganiseerd. Super origineel, en een onverwacht succes. Er waren veel meer mensen dan verwacht, en de tocht eindigde op LKF om met zijn alle te gaan stappen. Char en ik waren ergens in het midden ingesprongen, omdat we 7:11 PM een beetje te vroeg vonden en we nog aan school zaten. Uitgaan was weer super gezellig, zoals altijd. Eenmaal in de taxi naar huis hebben we McDelivery besteld, aangezien we super honger hadden en vergeten waren nog langs de Mac te gaan voordat we de taxi instapten. Can't sleep on an empty stomach. Tijdens het wachten nog even met Mama gebeld en daarna lekker gaan slapen.

​Woensdag 8 November 2017

​'s Ochtends heb ik mijn tweede blog geschreven (ik liep 1 week achter en nu ben ik weer op schema gelukkig). Ik ben daarna naar de bieb gegaan om mijn samenvatting voor Understanding Persuasion te printen, ik heb volgende week namelijk een tentamen en deze ben ik daarna gaan leren. Zoals altijd weer les van 15:00-22:00. Tijdens Mandarijn ook mijn cijfer terug gekregen van de toets, 93% whoop whoop. Ik moet wel zeggen, ik vergeet het waarschijnlijk allemaal het moment dat ik terug ga naar Nederland. Na de les was ik echt gesloopt dus ik ben een serie gaan kijken en ben op tijd gaan slapen.

​Donderdag 9 November 2017

Heel erg gemotiveerd had ik om 9:00 met Menal in de gym op SR afgesproken om te gaan sporten. Na een intensieve work-out heb ik een wasje gedraaid en ben ik op de uni gaan leren. Ik heb ook meteen mijn ticket naar Seoul geboekt: 30 November ga ik op visite bij Marta, JEEEEJ! De dag was eigenlijk niet heel erg boeiend verder. Rond een uurtje of 18:00 heb ik met Chay haar CC een ander ticket van Seoul naar Hanoi proberen te boeken, maar die site was zo kut dat hij telkens vastliep. Geen één CC werkte, dus moest maar even afwachten dan. De planning is om 30/11-4/12 in Seoul te zijn en dan 4/12-13/12 in Vietnam. Ik heb namelijk pas 22/12 tentamens en vanaf 29/11 geen lessen meer. 's Avonds heb ik met Menal, Chayenne, Karolina en Julia gegeten bij Sham Shui Po en daarna zijn we lekker naar huis gegaan. Chay had me nog meegevraagd voor cocktails bij Central maar ik moest echt even bijkomen.

Vrijdag 10 November 2017

​De wekker ging weer op tijd! Gianna haar vriend komt vandaag aan dus zij was helemaal hyped om hem te zien, of course! Hij neemt ook pepernoten mee voor mij dus ik ben ook superblij dat hij hierheen komt hahaha. Ik begon met leren op de kamer, maar daarna ben ik met Menal, Karolina, Julia, Ebba en Karoline naar Why50 gegaan. Dit is een café bij Central, heel gezellig. Hier zijn we allemaal verder gaan leren. Ik had om 18:00 weer afgesproken met Chayenne bij Mong Kok om daar snel wat te eten. Het duurde allemaal weer veel te lang met die trage Chinezen, en vandaag was dat even helemaal klote. Om 20:00 begint namelijk al de verjaardag van Marle en Rik op de Apple Dorm rooftop. Eenmaal thuis heb ik me super erg gehaast en ben als een speer daarheen gegaan. Ik was een uurtje te laat, maar ach: a queen can never be late, everyone else is simply too early. Het was echt super gezellig. En als back-up op wat ik net zei: ik heb de hele avond met een lichtgevend kroontje opgelopen: i'm a queen all over the world hahahaha. Blijkbaar was het feestje te luidruchtig, want rond 23:00/00:00 kwam de politie ;o we zijn toen met zijn alle naar IFC rooftop gegaan. Of course is de avond niet compleet zonder te eindigen op LKF. Ook niet heel onbelangrijk: Loes heeft ​de lekkerste kebab in Hong Kong​ gevonden. Mijn leven hier was niet compleet tot het moment dat ik die kebab voor me kreeg: OMGOMGOMG!! We zijn met zijn alle in China Bar geëindigd. Echt ontzettend gezellig, hele leuke groep!! Ik lag om 5:30 ofzo op bed... top idee, want morgen gaat om 8:00 de wekker weer lol.

11 November 2017

​Na 2,5 uur ben ik toch verassend fit! Heel apart, een opleving ofzo hahaha. Ik stond om 9:00 weer fris en fruitig beneden met Chay en Claire voor een dagje Shenzhen. Dit is het 'tussengebied' tussen HK en China. Het is iets van 45 minuten met de metro tot de grens, en dan moeten we daar een one-entry visum aanvragen. Heel dom alleen, er zijn twee eindhaltes en we hadden de verkeerde (degene zonder immigratie kantoor, dus we konden geen visum aanvragen). We zijn dus eerst naar de andere eindstop gegaan, daar superlang gewacht op het visum, overal lange rijen en trage Chinezen... maar om 13:00 waren we eindelijk binnen hoor. Wel heel gek: zelfs bij de metro's hebben ze een scan waar je tas doorheen moet. In Shenzhen is op zich niet super veel te doen. We hebben eerst een park bezocht, die was op zich wel heel mooi. Daarna hebben we gewoon een beetje rondgelopen om de stad te zien. Het staat wel bekend om de mooie architectuur, dus daar heb ik nog wat mooie foto's van. Hoe verder we de dag inkwamen, hoe moeier ik werd natuurlijk. Ergens rond 16:00 zijn we op een terrasje beland, I needed coffee. Daarna zijn we naar een leuke shopping mall gegaan. Ik heb een hele chille sjaal gekocht, want als ik naar Seoul ga is het daar iets van 4 graden... Ik ga echt bevriezen daar, dus: voorzorgsmaatregelen. Rond een uurtje of 18:30 hebben we heel lekker gegeten bij een Italiaan en we zijn daarna langzaam naar huis gegaan. Ik heb thuis nog even geskyped met mama en oma Utrecht, ben gaan douchen en since then ben ik in bed geploft en niet meer opgestaan ;p

​Zondag 12 November 2017

​Zondag is schoonmaak dag, niet alleen thuis maar ook hier;p (Jaja, pap, mam, ik steek nog wel wat op van wat jullie me meegeven). Ik was er vorig weekend niet, dus de kamer en de badkamer hadden echt een grondige schoonmaak nodig. Daarna dacht ik: waarom probeer je niet een keer zelf je haar in te vlechten? Maar na 2 uur kutten en ontzettend veel kramp in mijn armen ben ik maar gestopt. Volgende keer weer.. De rest van de dag heb ik geleerd en ben om 19:00 met Chayenne, Claire, Kenza, Femke, Charlotte en Sophie wat gaan eten bij een Indisch/Nepalees restaurant. Het was echt heerlijk! Daarna ben ik weer naar huis gegaan en heb ik nog even geleerd. Ferlin was ook ergens midden op de dag - bij mij dus 's avonds - eindelijk wakker: dus we hebben nog even ge-facetimed. Toen ben ik gaan douchen en ben ik begonnen aan een nieuwe serie: Pretty Little Liars. After that: sleeeeping!

Deze week was niet super bijzonder maar heb waar ik tijd had wel hele leuke dingen gedaan. Ontzettend gezellige stapavonden ontbraken ook niet! Volgende week heb ik in het weekend wat meer tijd om HK te exploren, en hopelijk/misschien komt Nina ook hierheen voor het weekend (JEEEJ).

zon: kamer opruimen en schoonmaken en badkamer ook, proberen inclechten haar, niet gelukt, leren, eten met Kenza, Femke, chay soof claire en char, sapje halen, thuis, leren, douchen, film, slapen

1. Gemma van Straalen:
    15 november 2017