Week 8: Don't cry because it's over, SMILE because it happened

22 oktober 2017 - Phuket International Airport, Thailand

En dan nu het vervolg op de heerlijke vakantie in Thailand...

Maandag 16 Oktober 2017

​Helaas begon de dag niet zoals verwacht. De plannen om bij een koffietentje dichtbij het hotel te ontbijten en de Big Buddha te bezoeken werden gecanceld toen Ferlin 's ochtends misselijk wakker werd en de gehele ochtend en middag zijn maag heeft leeg gekotst. Het was juist zo jammer omdat het eindelijk lekker weer is om lekker in de zon te liggen aan het zwembad. Ferlin stond erop dat ik zelf wel even ging, alleen there's no fun in that dus na een kort uurtje ben ik weer terug de kamer in gegaan. 's Middags ben ik nog even het stadje in gegaan om soep te halen voor Ferlin en toen hij zich hierna wat beter voelde hebben we nog eventjes gezwommen. Hij heeft zich de hele dag niet op en top gevoeld, maar omdat het de laatste avond in Phuket was wilde ik echt nog wat dingetjes doen. Één van deze dingen was het halen van een heerlijk Oreo ijsje, en wat laatste souvenirs halen. Toen hebben we ons avondeten afgehaald bij een restaurant in de straat, dit meegenomen naar de kamer en daar 'romantisch gedineerd'. Ik heb hierna de koffers ingepakt en last but not least hebben we de avond afgesloten met Harry Potter.

Dinsdag 17 Oktober 2017

​We moesten ontzettend vroeg op, want we zijn om 7:10 opgehaald door de transfer van het hotel naar Rassada Pier. Vanaf dit punt gaat een boot naar Tonsai Pier, Phi Phi eilanden. We hadden first class geboekt en dat was het voor die paar euro helemaal waard: we hadden grote sofa's en konden nog een paar uurtjes bijslapen tijdens onze bootreis naar Phi Phi. Vanaf de Tonsai pier zijn we met de longtail boot van het hotel naar het resort gebracht. Dit was ongeveer 5-10 minuten, we konden ons resort al zien liggen toen we aankwamen met de boot vanaf Phuket. Mijn eerste indruk: WAUW! Het was echt een dream come true: felblauw water, perfect groene bomen en witte stranden. We werden tijdens het wachten bij Tonsai Pier echt weggebrand zo heet was het. We waren iets te vroeg bij de receptie om al onze kamer (bungalow) in te kunnen, dus we hebben eerst nog even geluncht (heeerlijke rijst met knoflook en sweet & sour chicken). De kamer was een stuk minder luxe dan die op Phuket, maar we hadden super mooi uitzicht en het resort was een stuk mooier. Eenmaal in de kamer hebben we ons meteen omgekleed om lekker aan de zee te liggen. Ons eerste diner hebben we op het resort gedaan. Ze hadden de keuze uit à la carte en BBQ fish. Na een heerlijke White Snapper van de BBQ en drankjes bij de bar zijn we lekker gaan slapen.

​Woensdag 18 Oktober 2017
Vandaag ook weer de hele dag rustig aan het strand, heerlijk in de zon met prachtig weer de hele dag. Enjoying life to the fullest! Tussendoor lekker geluncht, drankjes gedronken en cocktails besteld. Tijdens zonsondergang zijn we met de longtailboot naar Tonsai pier gegaan en hebben we over wat marktjes gelopen. Natuurlijk waren hier ook genoeg boat tour bedrijven. We hebben meteen een boat tour voor vrijdag geboekt: Island hopping, snorkelen, kajakken en lunch. Ik had al wat eerder restaurantjes opgezocht online, hierop stond ook een Westers restaurantje genaamd Acqua. Na een delicious pasta en wijn zijn we weer terug gegaan naar het resort. Daar hebben we nog op het terras gezeten met wat drankjes en hebben we Skipbo gespeeld. Om 22:00 gaat de bar van het restaurant dicht, dus we zaten tot sluit, dronken onze laatste drankjes op en zijn toen lekker gaan slapen.

Donderdag 19 Oktober 2017

​Het was vandaag zo ontzettend heet dat ik nog geen 10 minuten in de zon kon zitten tussen 12:00-14:00. Een vakantiedag als elke andere, gevuld met Skipbo, drankjes, lunch en a bright shining sun. 's Avonds weer een lekkere vis van de BBQ gegeten, Tub Tim dit keer, en geskyped met mama en Sav. Na een geslaagde, super gezellige avond met zijn tweetjes zijn we na sluitingstijd zowat naar onze kamer gestuurd (we hielden het personeel elke avond tegen van het naar huis gaan ;p).

​Vrijdag 20 Oktober 2017

Om 8:00 ging de wekker, want om 9:30 moesten we verzamelen voor de boat tour. Eerst voeren we langs de Viking Cave, hierna stopten we bij Pileh Bay om te snorkelen: prachtig! Daarna gingen we door naar Loh Samah Bay (een eilandje los van Koh Phi Phi) en Maya Bay, dit is deel van het National Park van Phi Phi. Omdat de boot niet zo dichtbij de rotsen kon, moesten we kajakken naar de kust om daar de National Park op te kunnen. Het was super mooi maar veel te toeristisch. We zijn wat eerder van het eilandje af gegaan en hebben rond de boot nog gesnorkeld. De volgende stop was gewoon weer Tonsai Pier waar er wat mensen de boot afgingen, wat extra mensen de boot opkwamen en waar de lunch opgehaald werd. Rijst lekkah lekkah, en de tour ging weer verder. Next stops: Monkey Beach, Bamboo Island en Shark Point (helaas hebben we geen mini haaien gezien). Shark point is super dichtbij het hotel, alleen het was toch leuk om hier te kunnen snorkelen. Als laatst hebben ze de boot naar een mooi plekje gevaren om daar de zonsondergang te zien. Na de tour hebben we gegeten bij Tonsai Seafood Restaurant. En zoals elke avond hebben we hem weer afgesloten met drankjes op het terras op het strand en kletsen totdat de bar sluit. Het was weer een heerlijke - maar vermoeiende - dag.

​Zaterdag 21 Oktober 2017

​Het was helaas een wat bewolktere dag dan de andere. Ook, hoe kut het ook is, de laatste dag dat we lekker aan het strand konden liggen, want morgen zouden we al op de boot naar Phuket zitten. Ik kreeg het goede idee om een verse kokosnoot te bestellen als 'hydrating drink', en hoe koppig dat ik ben luisterde ik niet naar Ferlin toen hij zei dat die raar smaakte... Ik eindigde die dag met maagpijn en buikkrampen, lekkere overdatum kokosnoot joh... Heel kut, zeker op de laatste dag. Om even bij te komen van de buikpijn ben ik wat eerder naar de kamer gegaan, het was echt niet te houden. Tijdens het inpakken van de koffer zat er een tering grote vliegende kakkerlak in onze kamer, ik sloot mezelf op in de badkamer terwijl Ferlin hem probeerde weg te jagen (sorry schat!). Het avondeten was niet zo'n groot succes, ik heb het gehouden bij 2 soepjes en water want de maagpijn was nog steeds niet weg. Ferlin had suuuuper lekkere krab van de BBQ. Ook de laatste avond hebben we the traditional way afgesloten: Skipbo!!

Zondag 22 Oktober 2017

​Om 10:30 zaten we weer op de boot terug naar Rassada Pier. Aangezien we nog genoeg tijd hadden die dag hebben we de minibus transfer naar Kata Beach om daar de vakantie af te sluiten met een massage bij dat ene geweldige plekje waar we het vorige week zaterdag ook hebben gedaan. Hierna hebben we nog geluncht bij Country House. De klok ging zo snel... we moesten alweer een taxi naar het vliegveld. Hier hebben we onze koffers geseald en ben ik bij Ferlin in zijn incheck-rij gaan staan. Het afscheid viel zwaar, veel zwaarder dan het afscheid op Schiphol. Gelukkig duurt het nog maar 8 weken voordat we elkaar weer zien. Ik ben toen met de airport transfer naar domestic departures gegaan, omdat ik dacht hierheen te moeten aangezien ik een stop in Bangkok heb. Daar kreeg ik te horen dat ik weer terug moest naar International Departures, omdat mijn koffers wel doormoesten naar Hong Kong. Na het inchecken en de douane kwam ik uiteindelijk toch bij Ferlin's gate.. Alsof het afscheid al niet zwaar genoeg was geweest. Maar het tweede afscheid ging beter, de meeste tranen waren al weg! Ik ben toen naar de Burger King gegaan en heb voor mijn toets geleerd bij mijn vertrek gate. De tussenstop was in Bangkok, waar ik wakker moest blijven tot 3:35 's nachts. Tijdens de laatste vlucht (Bangkok --> Hong Kong) heb ik gelukkig kunnen slapen.

Onze vakantie in Thailand is alweer voorbij. We hebben echt ontzettend genoten en ik ben blij dat ik hem weer heb gezien! De foto's laten precies zien hoe ongelofelijk mooi de vakantie was.

1. Rilana:
    29 oktober 2017
    Jullie hebben deze dagen wel een hoop leuke dingen gezien en gedaan.
  2. Truus van straalen:
    31 oktober 2017
    Wat was het een mooi je vakantie voor jullie
    Je gaat nu heel langzaam aftellen het is zo december
    En dan ben je weer in het koude kikkerlandje
    maar dan heb je wel veel van de wereld gezien
    heel veel plezier nog Oma utrecht