Week 9: Work hard, play hard

29 oktober 2017 - Hongkong, Hongkong

Na een ontzettend leuke vakantie in Thailand (Phuket en Phi Phi) moet het 'serieuze' leven weer beginnen. Volgende week heb ik twee toetsen en ik moet veel doen voor opdrachten en met groepjes, plus wat ik moet inhalen van de afgelopen week. 1 ding is zeker: het wordt dus erg druk, maar elke seconde van de vakantie was het waard om nu wat drukker te zitten!

Maandag 23 Oktober 2017

​Toen ik om 9:15 aankwam in mijn kamer had het toch geen zin meer om te slapen. Ik dacht dat het wel een goed idee was om meteen mijn koffer uit te pakken, mijn kamer weer netjes te maken en mijn was te sorteren. Om 12:00 begon mijn les weer, de laatste les van dat vak voordat ik volgende week de toets heb. Na de les ben ik super druk bezig geweest met het inhalen van de hoorcolleges van vorige week. Ik moet zeggen dat ging verrassend goed, ik moest na vanmiddag nog maar 1,5 hoorcollege doen. Rond een uurtje of 17:30 heb ik mijn fitnesspas opgehaald en ben ik naar de supermarkt te gaan om weer eens 'grote' boodschappen te doen. Na zo'n 9 dagen break moeten al die dingen nog gebeuren dus het hield me goed bezig. Toen ik eenmaal op mijn kamer was ben ik meteen met de was begonnen. Ik heb wel alle handwas dingen nog apart gehouden met het plan om die deze week naar de wasserette te brengen. 's Avonds had ik met Menal afgesproken om te koken, dus na de les is Menal naar mijn common room gekomen met Chay en toen hebben we gekookt. Het was weer gezellig om bij te kletsen en te chillen met de girls hier. Natuurlijk was ik dood op, dus ik ben weer op tijd gaan slapen.

​Dinsdag 24 Oktober 2017

Ik ben de ochtend begonnen met nog wat dingetjes te wassen en te gaan sporten. Zoals elke dinsdag begon mijn les weer om 12:00. Na deze les heb ik weer vakken moeten bijwerken en  ben ik naar een team meeting geweest voor Business & HK society. Gelukkig waren we dit keer wat productiever dan de vorige keren, want normaal krijgen we naar mijn mening echt niet genoeg gedaan. Ik had ook om 18:00 met Claire afgesproken om te eten. In de tijd tussen mijn meeting en het avondeten ben ik nog actief naar Masters op zoek gegaan... Keuzes maken gaat lastig worden, er zijn zoveel keuzes en het is allemaal zo definitief. Goede research is daarom super belangrijk, ik dacht: ik begin er alvast mee. Na het eten had ik les tot 22:00, maar ik ben eerder weg gegaan. Op mijn kamer heb ik nog geleerd voor mijn tentamens van volgende week en ben erna lekker gaan slapen.

Woensdag 25 Oktober 2017

Ik heb 's ochtends geleerd en ben mijn blog geschreven. Hierna heb ik nog aan mijn opdracht gewerkt voor Understanding Persuasion, wat vooral het analyseren van een speech was. Ik moet er nog een verslag over schrijven, maar beetje bij beetje zodat het me zo werk scheelt. Ik had les van 15:00 - 22:00, tussendoor heb ik nog met Chayenne gegeten en heb erna nog eventjes geleerd.

Donderdag 26 Oktober 2017

​Vandaag had ik dus zoals elke donderdag geen les. Ik ben wel op tijd mijn bed uitgekomen om mijn was weg te brengen en naar de Prize Mart te gaan. Dit is een supermarkt met super goeie discount deals waar ze ook super veel Nederlandse dingen verkopen (stroopwafels, bruine bonen, whatever voor random dingen), maar vooral ook lekkere snack dingen. Hierna ben ik in de bieb gaan zitten om te leren voor de twee toetsen van volgende week: Mandarijn en Doing business in SE-Asia en Oceania. Na het leren kon ik weer mijn was ophalen; gevouwen en wel! Btw, mijn kamergenootje is vanochtend heel vroeg naar Beijing vertrokken voor een weekend. Eenmaal op mijn kamer ben ik snel gaan douchen en heb me klaar gemaakt, en ben erna naar Chayenne en Claire gegaan. We gingen met zijn drieën eten, lekkere pasta. En of course: donderdag is ladies night op LKF. Chayenne was te moe, maar Claire is mee gegaan naar Ce la vi voor de free flow prosecco. Hier had ik ook afgesproken met Amanda, die was er ook met meerdere Zweedse meiden. Het was echt super gezellig, heb bij Ce la vi vooral hele goede gesprekken gehad met Claire. Rond een uurtje of half 11 zijn we verplaatst naar een andere bar met ladies night free drinks, wist geen eens dat het bij die bar zo leuk was. Er werd alleen maar 'oude'/'past generation' muziek gedraaid, ​loved it​! Claire had de dag erna les dus die was wat eerder weg gegaan helaas. Niet super lang daarna begon ik me niet zo lekker te voelen en had ik het wel gehad dus toen ben ik met Amanda naar huis gegaan. Een geslaagde avond weer, echt heel gezellig met de girls.

Vrijdag 27 Oktober 2017

​OMG - Hungover as fuck! Misselijk, hoofdpijn en alles wat gewoon helemaal kut is. Claire heeft het ook niet op zijn best... Ik weet niet wat ze geschonken hebben, maar goed was het in ieder geval niet (we hebben ook wel above average gedronken hoor maar dat was niet het enige probleem!). Ik heb wel alle moed bij elkaar verzameld om te leren in de bieb op de uni. Niet dat dat heel productief was, maar I tried! Rond een uurtje of 5  ben ik met Chayenne naar Tokyo Tsujuki gegaan (dat ene tentje waar ik al eerder een rijst met beef bowl had gegeten helemaal aan het begin van de exchange). Ohja, voor het eten hebben we nog eten en drank gekocht voor de bootparty van morgen. Na het eten met chay heb ik nog even geleerd en ben erna gaan relaxen. Filmpje op, maskertje voor mijn voeten en gezicht: heeerlijk! Toen lekker op tijd gaan slapen.

​Zaterdag 28 Oktober 2017

​Jeeej het is bootparty dag! Met de groep van het kamperen, Chayenne, Claire en nog wat mensen die ik wel ken maar niet mee omga, en mensen die ik nog helemaal niet ken. Er waren zo'n 52 mensen op de boot, genoeg om de JACHT​ te vullen. Jaja, je leest het goed! De junkboat had een motorisch defect, dus ze moesten een nieuwe boot aanbieden en dat was een van de meest luxe jachten die je kunt bedenken. Ik heb meteen met Chay en Claire een plekje voorop de boot ge-shotgunt. Het was echt perfect weer, super gezellige mensen op de boot en prachtige locatie. Vanaf de Tsim Sha Tsui pier zijn we naar New Territories gegaan, Repulse Bay als eindpunt. De boot had ook een speedboat met banaan: scoreeee! Eenmaal bij het eindpunt zijn we van de boot gesprongen, hebben we gezwommen: heavenly. Er was ook gezorgd voor een lunchbuffet, super goed geregeld! Tussen het zwemmen, eten en drinken door nog lekker in de zon gelegen. Ik mag ook niet opscheppen, maar ik heb gewoon de laatste twee bekers bierpong uitgegooid: fucking professional ! ;p Ook nog op de banaan met Apolline en Max, het was echt een geweldige dag en super chill. Na een mooie zonsondergang vanaf de boot zijn we weer terug gegaan naar TST pier. Een kut afsluiting, want ik  ben bij het afstappen van de boot één van mijn Birkenstocks gevonden... Ik wilde hem nog uit het water halen, maar hij lag tussen de boot en de kant dus dat mocht natuurlijk niet. Eenmaal op mijn kamer heb ik snel gedoucht en was ik weer on my way naar Sham Shui Po naar de Apple Dorms waar de groep van het kamperen alweer aan het eten en drinken waren op hun rooftop. De helft was wel al gesneuveld, maar de harde kern was er nog bij. We zijn hierna naar de verjaardag van Suuz gegaan, ik kende haar helemaal niet maar ben gewoon meegegaan met de rest. Uitgaan leek me niet echt een top idee, dus dat heb ik maar overgeslagen. Morgen weer een hele dag studeren op het vooruitzicht, top... ;s

​Zondag 29 Oktober 2017

Ik was weer op tijd wakker, half 11 ofzo, om de hele dag te kunnen leren. Ik heb eerst wel mijn kamer opgeruimd en schoongemaakt, want dat wil ik graag schoon houden. Op gegeven moment had ik zo lang op mijn kamer gezeten en ben ik maar verplaatst naar de bieb op de uni. Rond 7 uur ongeveer ben ik terug gegaan naar mijn kamer om een broodje ei te maken als avondeten. De rest van de avond heb ik gevuld met meer schoolwerk, de foto's van de blog sorteren en een serie. Ik ben weer op tijd gaan slapen, want morgen al de toets. Ik heb echt geen idee wat ik ervan moet verwachten.

De week was niet super bijzonder op de donderdag avond en de zaterdag na. Maar na vorige week mocht het ook wel even gas erop. Het leventje in HK is weer back on the rails, en I'm loving it. Het is fijn om me zo op mijn plek te voelen, ik vind het hier echt top!

1. Gemma van Straalen:
    11 november 2017
    Leuke dingen gedaan, en op de boot super gaaf
    Wij vinden het fijn dat je plekje heb gevonden daar
    Dikke kus xxxx