Week 5: Homework, Rooftops and Fireworks

1 oktober 2017 - Hongkong, Hongkong

Na een drukke maar uitputtende week is deze week wat rustiger. Ik moet zeggen, zo erg vond ik het niet: ik moest echt even bijkomen (I'm getting old XD). Ondanks dat ik wat minder 'boeiende' dingen heb gedaan deze week heb ik me wel prima vermaakt in Hong Kong en mijn tijd goed benut!

Maandag 25 September 2017

​Ik was dus 's ochtends vroeg aangekomen op het vliegveld na dikke vertraging en ben erna meteen naar huis gegaan en gaan slapen. Helaas stond de wekker wel 3,5 uur later om zo toch aanwezig te zijn bij mijn les die om 12:00 begon. Ik wil proberen zo min mogelijk (onnodige) absenties te hebben om ze zo te kunnen gebruiken in 'geval van nood'. Helemaal duf en met spleetoogjes - heel toepasselijk - zat ik dus om 12:00 in me les. Het was een guest lecture, wat betekent dat er dus een 'gast' kwam praten over een bepaald onderwerp (in dus geval Business in Australia); dit college duurde hierom ook wat korter en we mochten eerder weg. Na de les ben ik boodschappen gaan doen voor het eten van vanavond. Ik had met soof afgesproken om pasta pesto te maken, we wilde wel weer even wat 'westers' eten. Hierna ben ik op de uni gaan zitten om wat colleges en opdrachten vooruit en bij te werken en toen ben ik de was gaan doen en gaan koken. Klinkt allemaal niet zo boeiend, en dat was het eigenlijk ook niet ;p Na het eten met soof hebben we samen afgewassen en heb ik de rest van de avond met Ferlin gezeten om de tickets naar Phuket te boeken. We finally boooked!!! Ben zo blij, over nog minder dan drie weken gaan we lekker op vakantie naar Thailand:) Toen dat allemaal klaar was ben ik lekker mijn bedje in gekropen: even wat slaap inhalen van die nacht ervoor.

Dinsdag 26 September 2017

Ik heb mijn plan om te sporten op maandag avond (gister) maar verzet naar vanochtend, aangezien ik gister echt TE moe was. Dus voor de les even een uurtje gesport, gedoucht en erna naar de les. Tussen mijn twee lessen op dinsdag (15:00-19:00) heb ik op de uni aan wat school dingen gewerkt en gegeten, alweer niet super veel boeiends maar moet ook gebeuren. Na de les hebben afgesproken ons vast te houden aan een vast dinsdag ritueel, namelijk: ijs eten bij mijn favoriete 'restaurant': MACCIEEEE! Met Frederik, Menal en dit keer ook Julia zijn we een McFlurry gaan halen en erna weer naar de SR gegaan. Ook heb ik vandaag gezocht naar hotels op Phuket en Phi Phi, die ik ook meteen toen ik terug in mijn kamer was geboekt heb (​ik heb er zoveeel zin in)​. Ik wil niemand jaloers maken maar moet het toch even zeggen: we zitten in twee super mooie resorts, waarvan we bij een van de twee in een hutje op een cliff zitten en uitkijken op het strand en de andere nog een groter zwembad heeft dan heel fucking centerparcs (whoops I did it anyways). Hierna ben ik weer lekker gaan knuffelen met mijn heeerlijke bedje, goodnight!

Wednesday 27 September 2017

Ik begin steeds meer in een ritme te raken waarbij ik op tijd op sta, daar ben ik echt wel heel blij mee. Ook al lukt het me nog lang niet altijd om op tijd te gaan slapen, kan ik tenminste op tijd opstaan - de rest zal dan wel volgen hoop ik. Ben vandaag dus naar de bieb gegaan op de uni om aan school te zitten en ben weer langs de receptie van de fitness geweest om een pas te regelen. Ze doen zo moeilijk, maar mama heeft me geholpen met het faken van een fitnesspasje (way to go mom, love you) en deze heb ik geprint laten zien aan de balie. Tot nu heb ik een tijdelijke fitnesspas gebruikt, maar dat mag natuurlijk niet 4 maanden lang dus ik zal toch echt de officiële moeten halen. Na de eerste les heb ik weer wat pasta pesto gegeten met soof en erna zijn we door gegaan naar Mandarijn (snurk snurk), het is de saaiste les ever... die man is met alles zo sloom. Na de les gezellig met Gianna nog wat gekletst, zij gaat vanaf morgen tm maandag avond naar Singapore. Meaning: heb de kamer voor mij alleen wat beide heel chill maar ook wel heel leeg en saai is.

Donderdag 28 September 2017

's Ochtends weer lekker vroeg mijn bedje uit om te gaan sporten en actief de dag te beginnen. Oh en had ik al verteld dat ik elke dag​ een appel eet, ik ben hier letterlijk gezonder dan thuis (wat gebeurt er met me hahaha). Hierna heb ik mijn blog geschreven van de week ervoor, die moest echt wel een keer af. 's Middags heb ik met Chayenne geluncht bij Kowloon Park, hier hebben we super veel schildpadden gezien (LOVE IT!) en erna zijn we naar het zwembad gegaan waar ik in de eerste week hier ook heb gezwommen. Het zonnetje scheen, het was lekker warm buiten en het zwembad lag aan mijn moeten - wat wil je nog meer. Tijdens het zonnen moest ik wel Mandarijn leren, hiervoor heb ik volgende week een toets (en ja, we moeten ook chinese tekens kunnen schrijven LOL). Na het zwembad zijn we allemaal naar huis gegaan om klaar te maken voor het eten en erna Ladies Night bij Ce La Vi rooftop bar en een stap avond met de meiden. Het was weer een geslaagde dag.

​Vrijdag 29 September 2017

​Vandaag moest ik wel echt even uitslapen en bijkomen van de avond ervoor. Ik heb eerst even vanaf mijn kamer aan wat opdrachten gewerkt en ben erna op de uni gaan zitten om Mandarijn te leren. Rond een uurtje of half 6 ben ik grote boodschappen gaan doen, even met Oma camping, Oma Utrecht en mama gebeld die allemaal samen waren en hierna heb ik met Charlotte en Soof wat gegeten bij Chunking Mansion. Volgens mij heb ik dit al eerder genoemd: het is een beetje scary maar als je eenmaal een restaurantje hebt kun je echt heel lekker en heel goedkoop eten. We hebben Indisch gegeten en zijn erna bij Tsim Sha Tsui naar wat winkeltjes gegaan om wat verzorgingsproducten te halen: maskers, crèmes, etc. Toen ik eenmaal thuis was, was het al een uurtje of 11 en toen heb ik series gekeken en ben ik gaan slapen. We waren nog uitgenodigd om te bierpongen bij een rooftop feest van wat vrienden, maar we waren allemaal nog brak/moe van gisteravond dus dat vonden we niet een top idee.

​Zaterdag 30 September 2017

​Vandaag hadden we het fantastische plan op bij Sai Kung te gaan cliffjumpen (natural pool between the rocks) en hier ook op het strand te liggen. Natuurlijk als we eindelijk een echte activiteit willen doen moest er weer kut weer zijn. We werden wakker en er was zieke onweer met donderslagen en super veel regen, voor ons geen trip naar Sai Kung dus. Als plan B hebben we maar een leuk koffietentje gezocht waar we dan later die middag met zijn alle zijn gaan lunchen. Hierna hebben we door de stad gelopen en een beetje geshopt. Jammer van de planning wel, ik keek echt heel erg uit om naar Sai Kung te gaan... maar ja dan maar volgende week I guess. Na de stad door te zijn gelopen zijn Claire en ik nog naar de Goldfish Market gegaan, de foto's zeggen genoeg. Wat is het precies: een straat met allemaal huisdieren, maar vooral vissen in grote aantallen. Chay en soof vonden het te zielig maar ik wilde zeker even kijken (een must-see in HK). Het is bij Mong Kok in de buurt waar ook de sneaker street zit, hier zijn de andere twee meiden toen heen gegaan. 's Avonds hadden we (helaas) niks op de planning staan. Eenmaal terug op mijn kamer heb ik gestofzuigd en soep gemaakt voor mezelf. Hierna heb ik wat aan school gezeten en ben ik een serie gaan kijken. Ik moet zeggen, wat wordt het na een paar uur fucking​ saai zeg alleen op je kamer. Ik ben dat echt niet gewend en vind er ook geen reet aan. Ik ben maar een rondje gaan lopen op de SR en ben toen Frederik tegen gekomen. Na fftjes te kletsen heb ik me rondje afgemaakt en ben ik weer naar de kamer gegaan. Stond wel op het punt om te vragen wie toch nog mee de stad in wilde, maar ik dacht wees verstandig, neem je rust (ook al wilde ik echt wel wat leuks doen!). Toen heb ik maar een gezichtsmasker en hydraterende sokken voor je voeten geprobeerd, best rustgevend.

Zondag 1 Oktober 2017

​De dag begon weer rustig en gewoontjes. Ik heb aan school gezeten, heb wat series gekeken en me klaar gemaakt om 's middags wat te doen. Om 16:00 sprak ik met Chayenne en Claire af om nog een ander marktje te bezoeken en 's avonds was het tijd voor the real activity: FIREWORKS! 1 Oktober is een National Holiday, de dag waarop China tot onafhankelijke republiek verklaard werd (als ik het goed begrepen heb). Het is een soort van vergelijkbaar met Independence Day in de USA. Eerst wat gegeten er erna op tijd naar Victoria Harbour om een goed plekje te bemachtigen voor het vuurwerk. We stonden er om 20:10 terwijl het pas om 21:00 begon. Het was zo ontzettend druk, heb me echt kapot gezweet tussen al die mensen. En ja hoor, 21:00 begon de meest zieke vuurwerkshow die ik ooit heb gezien. Besparen doen ze hier zeker niet op het vuurwerk! 20 minuten lang alleen maar kleuren, knallen en figuurtjes in de lucht: echt ​ge-wel-dig!​ Toen het klaar was wilde iedereen natuurlijk tegelijk weg, echt chaos. Teveel mensen en te weinig loopruimte. Uiteindelijk liepen we langs Chunking Mansion waar ineens 5 brandweer auto's stopten, we schrokken ons dood want konden niet echt een kant op. Toch snel tussen alle mensen gewrongen en zsm weggegaan... dat was geen klein vuurtje denk ik. Na al die warmte tussen de menigte hebben we bij soof en char in de common room van de Hop Inn gezeten om even bij te komen en gezellig te kletsen en hierna zijn we naar huis gegaan. Eenmaal thuis heb ik nog even goed bijgekletst met Nina via Skype (had haar echt veeel te lang niet gesproken en heb der teveel gemist dus moesten echt even kletsen) en hierna ben ik lekker naar bed gegaan.

Zoals ik al zei een rustige maar productieve week. Heb gedaan wat ik moest doen, helaas niet alles wat ik wilde doen maar heb nog tijd zat. Vanaf deze week ook echt dingen om naar uit te kijken, vooral mijn vakantie met Ferlin ! Heb het hier super naar mijn zin, maar ben blij als ik hem weer kan zien en weer kan knuffelen en samen kunnen lachen... Nog minder dan 2 weekjes, jeeeej! De foto's van deze week staan weer in een nieuw mapje, het zijn er niet veel maar er staan toch wat leuke tussen. Tot volgende week!

P.S. Ik mis jullie allemaal thuis hoor! Ben blij als ik iedereen weer kan zien met de kerst :)

1. Gemma van Straalen:
    4 oktober 2017
    Wat een mooi vuurwerk zal zeker wel geweldig zijn geweest
    Zielig visjes in een zakje en potje , goed dat het hier niet zo is
    Maar lekker vooruit zicht met Ferlin op vakantie , eventjes saampjes zal jullie goed doen
    kusjes oma xx opa xx
  2. Jazzlynn Thijm:
    4 oktober 2017
    Ja zielig he! Wel heel apart om te zien. Ja super veel zin in ook! Kusjes terug!
  3. Truus van straalen:
    8 oktober 2017
    Wat een mooi vuurwerk dat zie je niet in Holland.
    En die visjes die zijn zeker nog klein.
    Heerlijk voor uit zicht met Ferlin samen op vakantie geniet er van
    Kusjes oma utrecht
  4. Jazzlynn Thijm:
    9 oktober 2017
    Dank u wel oma! Gaan we zeker doen. Kusjes van mij, hou van u