Week 3: I've got a visitor ! #UnitedinHongkong

17 september 2017 - Hongkong, Hongkong

Hoihoi, daar ben ik weer! Helemaal klaar om nog meer leuke verhalen met jullie te delen. Het is alweer de derde week dat ik hier in Hong Kong zit, de tijd vliegt echt voorbij! Ook hele lieve reacties gehad op mijn vorige verhaal, ik ben blij dat het nog een beetje interessant is om te lezen ;p

Maandag 11 September

Vandaag was gewoon een simpele (school)dag, net als elke andere. Ik had maar één les van 12:00-15:00 dus dat betekende een korte dag, maar dit betekende wel dat ik tijd had om andere vakken voor te bereiden en wat vooruit te werken. 's Middags hebben we (Chayenne, Charlotte, Sophie en ik) tickets geboekt voor ons eerste tripje met als eindbestemming Tokyo. Hier zitten we dan 3,5 dag (21-25 September) om de stad te verkennen. Ik was echt super blij dat we onze eerste 'echte' uitstapje geboekt hebben, toch weer iets om naar uit te kijken. Eén van de redenen dat ik koos voor Azië als plek voor mijn uitwisseling was natuurlijk ook voor het reizen, en dat gaat nu dus ook (eindelijk) gebeuren. Na was huiswerk te hebben gedaan heb ik met Gianna wat gegeten, want ondanks dat we kamergenootjes zijn hebben we het allebei erg druk. We vonden het allebei wel een goed idee om dan gewoon tijd voor elkaar te maken en gezellig samen wat te gaan eten op campus. Daarna zijn we terug naar de kamer gegaan en ben ik gaan sporten in de mini-fitness op de SR (Student Residence). Na een intensieve maar satisfying work-out ben ik gaan douchen en mijn bed in gekropen, klaar voor de volgende dag.

Dinsdag 12 September 2017

​Ook vandaag begon ik pas om 12:00 met mijn lessen. Tijdens de twee lessen vandaag werden alle studenten in groepjes verdeeld voor de groepsopdrachten die we moeten afronden voor deze vakken. Ik moet zeggen, ik ben erg blij met de mensen met wie ik ingedeeld ben: ze zijn gemotiveerd maar gelukkig ook gezellig. Tussen de lessen in (15:00-19:00) ben ik nog een uurtje naar het zwembad op de campus geweest - er was helaas geen zon - heb ik wat boodschappen gedaan en wat gegeten met Menal en Amanda (de Scandinavische meiden). Na de les ben ik met Menal en Frederik naar de McDonalds gegaan om een ijsje te eten (don't judge me for it xd), wat uiteindelijk eindigde in een gezellig gesprek waardoor we na 45 minuten nog in de Maccie zaten. Hierna ben ik lekker mijn bedje in gekropen.

​Woensdag 13 September 2017

​Zoals elke woensdag begin ik laat met mijn lessen (15:00) en heb ik hiervoor tijd om de was te doen, aan schoolwerk te zitten en mijn blog bij te werken. Na les gehad te hebben van 15:00-22:00 werd ik door Chayenne enzo meegevraagd naar Wan Chai (een 'barstreet'/uitgaansgebiedje) om te gaan stappen. Zoals ik volgens mij al eerder had gezegd: Ladies Night in Wan Chai, dus gratis drank. Maar zoals vorige keer was het weer veel te druk, dus na een tijdje zijn we naar LKF gegaan (de grotere barstreet die bij Central ligt). Een ongeplande en late, maar wel super gezellig avond... Niet heel handig, want Marta, een goede vriendin van me die ook IBA studeert en nu op uitwisseling is in Seoul, Zuid-Korea,, komt namelijk vanaf morgen 2,5 dag naar HK met haar nicht. Ik heb haar ook beloofd om één avond te gaan stappen... dat wordt wat. Ik vind het natuurlijk wel echt super leuk dat ik haar weer kan zien, fijn om weer een maatje in de buurt te hebben en samen nieuwe dingen te kunnen bezoeken.

​Donderdag 14 September 2017

​Na een 6-uur durende comateuze slaap moest ik me snel klaarmaken om Marta te meeten bij een metro station om vervolgens samen wat dingen in HK te bezoeken. Ik heb nog best een tijd moeten wachten, maar ach dat is Marta... Ik was zo ontzettend blij​ om haar te zien! No words can describe. Ik heb ze de 'instagram-hotspot' laten zien waar ik vorige week al heen was geweest, we hebben door Central gelopen, we hebben de Star Ferry (veerpond) genomen naar Tsim Sha Tsui en we hebben een tempel en een 'tempel'-tuin gezien. Veel te veel in een korte tijd, maar we moesten het beste halen uit hun tijd hier. Oh, en voordat ik het vergeet: 'we' is Marta, Magda (haar nicht) en ik. Claire, Sophie en Chayenne zijn ook mee geweest naar de tempel en de tuin. Hierna hebben we in een klein restaurantje in een shopping mall super lekker gegeten. Ik heb er een foto van gemaakt: het was heel lekker en een goede bodem. Marta en Magda gingen hierna naar hun hotel en ik naar mijn kamer. Marta en ik zijn eerst naar een open-rooftop gegaan met een flesje wijn om daar wat te drinken en erna uit te gaan. Party like in Rotterdam, reunited in HK! Het was echt een gekke avond, en een late ook... Terwijl we morgen al vroeg een uitje naar Lamma Island (een van de HK eilanden) hadden gepland. Zo slim als we waren hebben we uit voorzorg al 's avonds onze wekkers gezet.

Vrijdag 15 September 2017

​Jahoooor.... typisch Jazzlynn. Ik schrik wakker en vraag aan me roomie hoe laat het is... het is 11:30. FACK!! Ik moest om 11:00 al klaar staan, ik heb me facking erg verslapen. Het 's nachts gewoon mijn telefoon op flashlight laten staan en ben ik slaap gevallen zonder hem op te laden. Wat een chaos weer! Gelukkig mocht ik Gianna haar powerbank lenen, dan kon ik me mobiel onderweg opladen. Ik rennen en vliegen om zo snel mogelijk weg te gaan maar ik zou sowieso te laat zijn om de boot vanaf Central naar Lamma Island nog te halen. Ik Marta bellen, en gelukkig vond ze het niet erg om een uurtje later te gaan. Chayenne, Charlotte en Sophie zijn wel een boot eerder gegaan, en ik vond het lullig om ze op mij te laten wachten. Super brak, looking like shit en super gehaast ben ik naar Central te gaan om daar eerst wat te eten en dan de eerst volgende boot te pakken. Brak en zeeziek zijn ging ook niet heel goed samen, maarja eigen schuld. Ik heb eigenlijk de hele dag een kater gehad en toen we eenmaal op het eiland waren zijn we naar het strand gelopen, daar neergeploft en waren we aan het bijkomen van de avonden ervoor. Eten zat er bij mij niet echt in, het is dat het moest anders had ik liever wat overgeslagen. Rond een uurtje of 6 hebben we Thai food gegeten, of naja geprobeerd te eten XD. Nadat we met de boot weer bij Central waren ben ik nog met Marta en haar nicht naar Ladies Market geweest. Hierna zijn we naar Sneaker Street gegaan waar ik (na een 1,5 jarige zoektocht) de perfecte Stan Smith's van Adidas heb gevonden: HAPPY ME! Na het afscheid nemen van Marta en een lange brakke dag ben ik vroeg mijn bed in gegaan.

​Zaterdag 16 September 2017

​'s Ochtends ging de wekker weer vroeg, maar we hadden een leuke dagplanning: eerst een hike op de Dragon's back (bergen met heuvels vergelijkbaar met de rug van een draak), die vervolgens eindigde op een heerlijk strand. De hike was aan het begin best zwaar, maar eenmaal op de goede hoogte was hij prima te doen. Ik liep de hele tijd met de motivatie: Do it for the beach! Heerlijk bijgekomen op het strand en rond 17:00 zijn we weer richting de SR gegaan. Eenmaal thuis aangekomen heb ik lekker gedoucht en gekookt om me vervolgens weer klaar te maken voor een rooftop feest waar we in Juli al kaarten voor hadden gekocht. Ook al was ik al heel moe, ben ik toch meegegaan. Het was wel grappig, maar niet geweldig. De gratis fles champagne bij binnenkomst maakte het wel goed, haha. Het was niet echt een fantastisch feest, maar meiden waarmee ik was zorgden ervoor dat het toch een super gezellige avond was. Dit was ook een van de eerste keren dat de andere meiden echt al goed naar de klote waren en ik (bijna) nuchter was - beter zo, ik had echt even geen zin in nog zo'n avond. Toen één van de meiden na een aantal veel te sterk gemixte gin-tonics niet meer helemaal goed ging, hebben we besloten om naar huis te gaan. Gelukkig was het niet zo laat geworden, ik was namelijk echt al gesloopt.

​Zondag 17 September 2017

Om toch nog een beetje in een 'normaal' ritme te blijven had ik mijn wekker om 11 uur gezet. Gianna had een tripje gepland met wat vrienden dus ik kon de hele dag lekker mijn eigen dingetje doen op de kamer. Ik heb eerst rustig wat series gekeken en ben daarna van gestart gegaan met de wekelijkse huisvrouw taken (stofzuigen, opruimen, dweilen, schoonmaken, wassen, etc.). Ook had ik met Chayenne en Claire afgesproken om boodschappen te gaan halen, en so we did. We hadden ook bedacht dat we zelf gingen koken. We hadden allemaal super veel zin in 'normaal' eten wat op onze manier was klaargemaakt. Tijdens het boodschappen doen hebben we dus meteen spullen ingeslagen om pasta te kunnen maken. Na een gezellige Masterchef sessie in de common room en een heeeerlijke pasta (ik heb in een lange tijd niet zo genoten van het eten... oke met uitzondering van kebab of McDonalds na het uitgaan, maar dat telt even niet mee). Na het eten en afwassen, rond een uurtje of half 9, ben ik weer terug gegaan naar mijn kamer om alvast in bed te gaan liggen en nog wat te relaxen. Gianna was ook al terug van haar uitstapje, dus daar heb ik ook nog even mee gekletst en ben erna een serie gaan kijken. Voor het slapengaan heb ik ook nog even een ticket naar Singapore geboekt voor begin November (een hele goede deal, 88€ retour! OMG) en probeerde erna vroeg te slapen. Ik had zo'n dag als deze wel echt nodig, na een super drukke week was ik gewoon echt op: relax-dagje, CHECK!

Nou, dat was het weer voor deze week. Zoals ik al zei een drukke week met weer wat nieuwe dingen en vooral leuke vooruitzichten met de geboekte tripjes. Volgende week al naar Tokyo, dus daar zal mijn volgende verhaal over gaan! Zoals altijd staan de foto's in een mapje bij week 3, feel free to take a look. Byebye!

1. Truus van straalen:
    22 september 2017
    Wat een geweldig verhaal ik geniet er iedere keer er van
    En nu op weg naar Tokyo veel plezier
    Groetjes en kusjes