Week 2: New routines and amazing adventures

10 september 2017 - Hongkong, Hongkong

Hi everyone !! Allereerst super bedankt voor alle leuke en lieve reacties op mijn eerste verhaal. Afgelopen week heb ik hele vette dingen gedaan en veel nieuwe dingen beleefd. Let's start from the beginning.

​Maandag 4 September 2017

​Na een korte nacht moest ik weer vroeg mijn bed uit, 7:30 om precies te zijn. Vandaag was de eerste lesdag, gelukkig niet zo'n lange: eerste 'Rational Thinking and Creative Ideas' 9-12 en daarna 'Doing Business in South-East Asia and Oceania' van 12-15. Ik moet zeggen, de eerste les was echt al een lachertje. Vergeleken met het niveau van het Erasmus is het lange na niet hetzelfde. Nu moet ik zeggen, het is ook geen drama dat de lessen hier makkelijker zijn (op deze manier kan ik nieuwe dingen leren maar toch tijd besteden aan het ontdekken van HK en Azië). 's Middags wat met de meiden gelunchd en een goedkopere supermarkt bezocht aangezien die op campus veel te duur is (zeker voor mij als student). Er was nog een plan om 's avonds te gaan sporten, maar iedereen was gesloopt dus dat hebben we toch nog even overgeslagen. Wel echt besef dat het allemaal van start gaat: school en mijn (korttijdige) leven hier... dit besef zorgde er wel even voor dat ik alles thuis heel erg miste. Gelukkig heb ik goed kunnen praten met Chayenne, thank god she was there ! Fijn om te weten dat ik er met mijn vriendinnen hier over kan praten :)

​Dinsdag 5 September 2017

​Vandaag het begin van de tweede lesdag. Ook vandaag weer twee lessen: 'Business and HK society' van 12-15 en 'Team leadership and management' van 19-22 's avonds. Pittig dagje maar achteraf wel hele interessante lessen, een stuk leuker dan die van gister in ieder geval. Tussendoor met de meiden op campus gegeten en na de laatste les moest ik snel door naar mijn Hall op de Student Residence (SR). Rainbow is de begeleidster van verdieping 5 en 6, ze heeft een intro-speech gedaan en wat belangrijke informatie gegeven. Het was wel even gezellig, zo leerde ik wat meer mensen kennen die bij mij in het gebouw wonen. Na de floor meeting heeft ze ons geholpen met het aansluiten van de router: ik heb dus vanaf vandaag EIN-DE-LIJK WiFi op mijn kamer: I LOVEEEEE IT!

​Woensdag 6 September 2017

​Jeeej ik kon heerlijk uitslapen vandaag: mijn les begon namelijk pas om 15:00. Weer twee lessen vandaag: 'Understanding Persuasion in everyday life' vanaf 15-18 en 'Mandarin for Non-Chinese Speakers' vanaf 19-22. Ik had vorige week mandarijn aangevraagd, omdat het me heel vet lijkt om Chinees te leren als ik hier ben. Luckily: I got it! Voor de lessen nog eventjes gesport in de mini-fitness zaal op de SR en wat wasjes gedraaid (#HuisvrouwDingen). Na alle les schema's te weten heb ik ook een overzichtje gemaakt om te zien wanneer ik kan reizen en wanneer Ferlin hierheen kan. Na de lessen met Chayenne nog even wat vlogjes gekeken en erna lekker gaan slapen: getting ready for an amazing weekend!

​Donderdag 7 September 2017

​Vandaag is de dag dat mijn Roomie jaris is: PARTAAAY. Gianna is officieel geen tiener meer: 20 it is. Samen met Chayenne en Claire (Chayenne's roomie) hebben we een cake en ballonnen gehaald om Gianna te verrassen: lekker ontbijtje hoor! Na een feestelijk begin van de dag is Gianna gaan hiken met wat vrienden en ben ik met de Nederlandse meiden en Amanda naar de 10,000 Buddha's gegaan. Het was veel te heet en er waren veel teveel trappen, maar het was wel heel vet om te zien: een Must-See als je zo lang in HK bent. Hierna zijn we terug gegaan naar de SR om te douchen en ons klaar te maken voor uitgaan. Eerst heerlijke nasi met garnalen gegeten en daarna naar LKF (barstreet) gegaan. First stop: Ce La Vi, een fancy rooftop bar. En guess what: het was ladies night, dat betekende gratis prosecco tot 22:30 whoop whoop. Second stop: Magnum, hier begon HK club festival waarmee we toegang kregen tot 7 clubs. Natuurlijk eindigde de avond weer in McDonalds voor een heerlijke Happy Meal.

Vrijdag 8 September 2017

​Na een stap avond weer goed uitgeslapen. Vandaag wilden we gewoon en dag besteden om meer van de stad te zien. We hebben vanaf Tsim Sha Tsui de Star Ferry (veerboot) naar Central gepakt en hier gewoon wat rondgelopen. Ik kon het niet laten om een super cute rokje te kopen bij een van de winkels waar we langs liepen. We zijn ook naar de Mann Mo Temple geweest, wat wel echt tegenviel. Hij stond in de steigers en was super klein.. Maarja, we hebben hem toch gezien. Hierna zijn we naar een Instagram Hotspot gegaan bij Quarry Bay, de foto's zijn heel vet geworden! Ook nog eens een lekkere (en goedkope) wijn gevonden bij een winkeltje daar: SCORE! Na een leuke dag heb ik me terug getrokken op mijn kamer en wat bijgekletst met Gianna. Morgen weer een nieuwe dag.

​Zaterdag 9 September 2017

Vandaag was er helaas geen tijd om uit te slapen. We hebben afgesproken om om 10:10 te verzamelen om te gaan hiken. Not to forget: het was ook Amanda's birthday. Samen met een grote groep met mensen uit Scandinavië, Nederland en Australia zijn we determined om (een van de) moeilijkste hikes te gaan doen in HK: the Lion's Rock. Wat dus echt de domste beslissing ooit was is dat ze wilden lopen van de metro naar het startpunt (note: dit is echt al 40-45 minuten bergopwaards, en dan heb ik het over een hele steile helling). De helft was al gesloopt voordat we bij het beginpunt waren... way to go guys. Eenmaal begonnen aan de hike liepen de meeste mensen op hoog tempo vooruit. Menal (Zweeds), een Australische jongen waarvan ik de naam vergeten ben, Caro (Nederlands) en ik liepen op een wat rustiger tempo. Caro en Menal hadden wat moeite met ademen, etc. Het kwam op gegeven moment op een punt dat Caro het niet meer trok en terug naar beneden wilden. Maar er is 1 woord dat niet in mijn woordenboek staat, en dat is 'opgeven'. Menal en de jongen zijn doorgelopen en ik en Caro zijn op haar tempo verder gegaan. Het maakte niet uit hoe lang het duurde: als we ons doel maar bereikten! Wat moeizaam, maar na strijden die berg op kwamen we bij de top: mission accomplished - en wat hebben we genoten van het uitzicht. Ik was echt trots op Caro, want ze had het moeilijk: but she did it! Vooral op de terugweg hebben we wilde aapjes gezien, sommige op nog geen meter afstand - een beetje eng maar wel echt cool. Ik was wel echt dood op na de hike, dus heb wat series gekeken, gedoucht en ben erna met Sophie, Charlotte en Chayenne gaan eten. 's Avonds zijn we voor Amanda's bday nog bij de Zweedse jongens op het overdekte dakterras gaan drinken met een groep van 30 mensen ongeveer (er was zelfs een huisdier schildpad - OMG). Het was echt een top dag, alleen wel uitputtend: ik ben met de laatste metro naar huis gegaan en heb heeeerlijk geslapen.

Zondag 10 September 2017

​Gianna had de hele dag een city trip, dusja mijn dag begon in een lege stille kamer. Besef momentje numAmer weet ik veel, maar na daar overheen te stappen was ik klaar voor een leuke dag. Ik ben naar Chayenne toe gegaan die in Hall 11 op de SR woont waar we samen hebben geluncht en hebben gekeken naar tickets naar Tokyo. Zondag is ook huisvrouwen-dag, dus natuurlijk gewassen en de kamer schoongemaakt en hierna met de andere Nederlandse meiden naar de Ladies Market gegaan (dit heb ik volgens mij al uitgelegd in mijn vorige blog, wat het nou precies is). Met mijn 'shop-probleem' heb ik 3 hele leuke, maar natuurlijk wel nuttige en belangrijke, dingen gekocht - see pictures! 's Avonds ook nog even een van mijn vakken laten vallen, aangezien ik er maar vijf hoef te volgen. De dag afgesloten met het kijken van wat series en lekker vroeg mijn bedje in gegaan.

​Wat een heerlijke week! Los van alle moeilijke momentjes heb ik het fantastisch gehad. Zoveel nieuwe dingen gezien en gedaan, looking forward to more adventures. Alle foto's staan weer in een nieuw mapje, you can always take a look. Tot volgende week!

1. Gemma van Straalen:
    13 september 2017
    Fijn om te horen dat je het naar je zin heb super!!

Geweldig om je verhaal te lezen Hellemaal top om te horen wat je allemaal meemaak.
    Xx van ons
  2. Truus van straalen:
    14 september 2017
    Goed te horen dat het beter met je gaat!

Wat een mooi verhaal je ziet wel veel van de wereld.
    ik ben trots op je kusjes.